Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jajko – najcenniejszy dar natury

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha Jajko – najcenniejszy dar natury

Jajko to najdoskonalszy pokarm na ziemi. Lekarze i dietetycy są od lat podzieleni co do ilości, w jakich powinniśmy je spożywać. Jednak bogactwo substancji odżywczych, jakie zawierają jajka sprawia, że nie możesz ich sobie odmawiać w codziennej diecie.

Tagi: jajko , jajecznica , jajko na miękko , właściwości jajek , składniki odżywcze w jajku , jajko afrodyzjak

Klinika ciała i ducha Jajko – najcenniejszy dar natury

W Polsce większość lekarzy i dietetyków sugeruje, że zdrowa osoba może zjeść jedno kurze jajko dziennie. Z kolei, przy podwyższonym poziomie złego cholesterolu (LDL), powinieneś ograniczyć spożywanie jaj do dwóch tygodniowo. Dawniej przyjęła się bowiem opinia, że jajka to niemal cholesterolowe bomby. Na szczęście brytyjscy naukowcy udowodnili, że jajka można jeść do woli, bo nie mają one wpływu na twój cholesterol. Jeden z amerykańskich dietetyków zaleca z kolei jedzenie dwóch jajek dziennie, jednak warunkuje to tym, aby nie spożywać wówczas innych produktów pochodzenia zwierzęcego (np. ryb, drobiu, mięsa).

No i bądź tu mądry... Kogo słuchać? Najlepiej własnego organizmu. Jeśli masz apetyt na jajko, to po prostu je zjedz. Najlepiej gotowane na miękko, bo wówczas jest ono najbardziej przyswajalne. Zbyt długie gotowanie jajek powoduje utratę witamin i obniżenie wartości odżywczej białka nawet o 40%.

Dlaczego warto jeść jajka?

Wzorcowe białko i bogactwo w żółtku

Żaden z naukowców nie doradzi ci, abyś całkowicie zrezygnował z jedzenia jaj, ponieważ zawierają one wszystkie niezbędne dla człowieka aminokwasy egzogenne (czyli takie, których organizm ludzki nie potrafi ich sam wyprodukować).

Jajko to źródło pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego przez organizm. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała białko jajka za wzorcowe. Wzbogacenie odchudzającej diety w białko jaja przyczynia się do większej stabilizacji poziomu cukru we krwi, co powoduje utrzymywanie się uczucia sytości przez dłuższy czas. Oznacza to, że włączenie jaj do diety może wspomóc proces odchudzania, zapewniając jednocześnie dostarczenie organizmowi białek, które najlepiej wpływają na rozwój masy mięśniowej.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty