Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Dieta dr Budwig, czyli co może dać ci olej lniany

Klinika ciała i ducha

Produkty zalecane do wykluczenia z jadłospisu:

  • tłuszcze pochodzenia zwierzęcego i roślinne rafinowane (masło, margaryna),
  • przetworzona żywność, obfitująca w konserwanty, barwniki i substancje konserwujące,
  • białe pieczywo, mąka pszenna, ryż, makaron,
  • mrożonki,
  • suplementy diety i leki,
  • używki,
  • jaja, mięso i wędliny.

Ważne przepisy dr Budwig:

  • linomel – grubo mielone siemię lniane z dodatkiem odrobiny mleka w proszku i miodu,
  • Oleolox – 250 g oleju kokosowego, cebula, 10 ząbków czosnku, pół szklanki oleju lnianego,
  • pasta dr Budwig – 3 łyżki stołowe oleju lnianego, 2 łyżki mleka, 10 dkg chudego twarogu, łyżeczka miodu.

Jak wygląda dieta w praktyce? Przykładowy jadłospis

Dieta dr Budwig zaczyna się od przejścia etapu wstępnego, co ma na celu przygotowanie organizmu na zmiany i uniknięcie ewentualnych problemów żołądkowych. Okres ten trwa 2-3 dni i polega na swego rodzaju oczyszczeniu. W tym czasie pijesz tylko siemię lniane z dodatkiem soku z papai, szklankę świeżo wyciskanego soku z marchwi oraz ciepłą zieloną herbatę (kilka szklanek dziennie). Po takim przygotowaniu organizmu możesz przejść do stosowania diety. Poniżej przykładowy dzienny jadłospis:

  • Rano po obudzeniu: szklanka soku z kiszonej kapusty (koniecznie wyciśnięty w sokowirówce).
  • Śniadanie: domowej roboty muesli na bazie pasty z dodatkiem siemienia i owoców albo pasta dr Budwig na razowym pieczywie + zielona herbata.
  • Przed obiadem (w odstępie czasu):
    - świeżo wyciśnięty sok warzywny lub surówka z warzyw,
    - lampka szampana z linomelem lub herbata.
  • Obiad (koniecznie na ciepło): warzywa i kasze ugotowane na wodzie z dodatkiem Oleoloxu i drożdży, a także ziół i przypraw.
  • Deser: mus owocowy z dodatkiem pasty dr Budwig.
  • Po obiedzie: 1-3 szklanki świeżo wyciskanych soków owocowych, np. z ananasa, papai, wiśni, borówek z dodatkiem linomelu; ewentualnie lampka wina lub szampana z dodatkiem mielonego siemienia lnianego.
  • Kolacja (zawsze na ciepło): kasza gryczana lub płatki owsiane na bulionie z warzyw z dodatkiem Oleoloxu i drożdży liofilizowanych; wieczorem ewentualnie lampka wina z miodem.

Nawet jeśli nie przekonuje cię stuprocentowe przejście na dietę dr Budwig, warto zaczerpnąć z niej choć kilka prozdrowotnych inspiracji. Wykluczenie szkodliwych tłuszczów, przetworzonej żywności, ograniczenie cukru i włączenie do jadłospisu soku z kiszonej kapusty, siemienia lnianego oraz pasty dr Budwig poprawi twoje zdrowie, kondycję i samopoczucie. Z pewnością przy stosowaniu się do zaleceń także wpłynie pozytywnie na wyniki badań.

Krzysztof Marski

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (2) / skomentuj / zobacz wszystkie

Stefan
16 listopada 2017 o 14:43
Odpowiedz

super artykuł! ja już od 2 lat pije olej lniany Laboratorium Biooil - najlepszy do diety Budwig

~Stefan

16.11.2017 14:43
Romek
14 listopada 2017 o 22:48
Odpowiedz

Wyniki od zawsze miałem złe - podejrzenie cukrzycy i nadciśnienia. W sumie nawet mnie to nie dziwi, bo mam problem z otyłością. Żona karze mi wziąć się za siebie, bo jeszcze trochę i może to źle się skończyć. Dieta godna uwagi, w połączeniu z iqacai na pewno podziała.

~Romek

14.11.2017 22:48
1
Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty