Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

8 „zdrowych” zamienników, które wcale nie są dla ciebie lepsze

Klinika ciała i ducha

Przerzuciłeś się z burgerów wołowych na te z indyka, zamieniłeś całe jajka na białka i sięgasz tylko po niskotłuszczowe jogurty. Twój wysiłek jest godny podziwu, jednak to, co wybierasz, wcale nie musi korzystniej oddziaływać na twój organizm.

Tagi: magazyn

Klinika ciała i ducha 8 „zdrowych” zamienników, które wcale nie są dla ciebie lepsze

Okazuje się, że wiele pozornie „zdrowszych” zamienników wcale nie ma na organizm korzystniejszego wpływu niż „oryginalne” wersje. Zanim więc zrezygnujesz z ulubionych potraw dla zdrowia, sprawdź, czy rzeczywiście ci to na zdrowie wyjdzie.

1. Nabiał niskotłuszczowy zamiast pełnotłustego

Pełnotłuste produkty zawierają więcej kalorii, są jednak też bardziej sycące. Badania wykazały, że osoby jedzące tłuste produkty rzadziej stają się otyłe w porównaniu do tych, które próbują “zgubić” kalorie przy pomocy niskotłuszczowego nabiału.

Autorzy badania odkryli także, że nie istnieje związek między pełnotłustymi produktami mlecznymi a chorobami serca lub cukrzycą. Jak na ironię, niektóre kwasy tłuszczu zawartego w mleku – takie, których nie znajdziesz w beztłuszczowych wersjach – mogą pobudzić centra spalania kalorii w organizmie.

2. Burgery z indyka zamiast wołowych

Mięso z indyka jest zwykle chudsze niż wołowina, jednak w przypadku burgerów zawartość tłuszczu w takim kotlecie zależy od tego, z jakiej części zwierzęcia pochodzi. Mielone mięso z indyka z supermarketu może zawierać tłustsze partie, które zwiększają zawartość tłuszczu nawet o 20 procent. Bilans staje się jeszcze gorszy, jeśli jesz na mieście – indyk wysycha szybciej niż wołowina, dlatego burgery z indyka często pełne są dodatkowego tłuszczu i przypraw, które mają nadać im smak.

3. Niskotłuszczowy majonez zamiast normalnego

Sprawdź skład na opakowaniach normalnego i niskotłuszczowego majonezu. Różnice będą niewielkie. Niskotłuszczowy majonez zawiera – niespodzianka! – mniej tłuszczu, jednak ma także więcej cukru i soli. Czy warto zamieniać tłuszcz na cukier?

4. E-papierosy zamiast normalnych

Oczywiście, tradycyjne papierosy są bardzo szkodliwe. Ale nie daj się nabrać na historyjki o tym, że te elektroniczne to „tylko para wodna”. Ta para zawiera nikotynę i chemikalia dodające aromatu. Kiedy się zaciągasz, wciągasz do płuc także związki chemiczne uwalniające formaldehyd, znany z rakotwórczych właściwości. E-papierosy są nowocześniejsze, ale wcale nie wiadomo, czy zdrowsze.

5. Dietetyczne napoje gazowane zamiast normalnych

Dietetyczne napoje nie mają kalorii, muszą więc być lepsze od zwyczajnej coli, prawda? Założenie to zostało obalone przez wiele badań. Spożywanie dużych ilości dietetycznych napojów może niemal podwoić ryzyko nadwagi i otyłości. Dlaczego? Dietetyczna cola usypia reakcję twojego organizmu na słodki smak, co zaburza metabolizm i może prowadzić do jedzenia większej liczby niezdrowych przekąsek i deserów.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty