Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

5 zmian w diecie, aby nie było ci łyso

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha 5 zmian w diecie, aby nie było ci łyso

Wypadanie włosów u mężczyzn może się wiązać z niewłaściwą dietą. Żeby włosy były zdrowe, należy dostarczyć im odpowiednią ilość białka, niezbędnych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów. Które produkty najskuteczniej pozwalają uniknąć wypadania włosów?

Tagi: dieta , łysienie , zdrowe odżywianie , jak zapobiec utracie włosów , łysienie androgenowe , sposób na łysienie , design

Klinika ciała i ducha 5 zmian w diecie, aby nie było ci łyso

1. Orzechy

Traktuj je jako przekąskę – to prawdziwa żywieniowa bomba. Zawierają duże ilości selenu, cynku i kwasów omega-3. Orzechy brazylijskie są szczególnie bogate w selen, który odpowiada za zdrowie skóry głowy. Niedobór cynku może powodować wypadanie włosów – dostarcz go sobie, jedząc nerkowce i migdały. Orzechy laskowe zawierają kwas alpha-linolenowy – jeden z kwasów omega-3, poprawiający stan i wygląd włosów.

2. Wołowina i ostrygi

Są bogate w białko – główny budulec włosów, więc stanowią istotny element zdrowej diety; zawierają także cynk i żelazo. Białko wspomaga wzrost włosów. Dostarczaj organizmowi jego odpowiednią ilość (według zaleceń FDA mężczyźni powinni jeść dziennie 50g białka), by włosy były mocniejsze. Duże ilości białka zawierają również jajka, mięso kurczaka, kiełkach pszenicy i produktach mlecznych.

3. Rośliny strączkowe

Jak wiesz, białko i cynk doskonale działają na włosy. Rośliny strączkowe, takie jak czerwona fasola, zawierają te składniki w dużych ilościach, a ponadto dostarczają organizmowi żelazo i biotynę. Mimo że nie zdarza się to zbyt często, niedobór biotyny w diecie również może powodować łamliwość włosów. Żelazo natomiast wspomaga wzrost i hamuje wypadanie włosów.

4. Ryby

Kwasy tłuszczowe omega-3 są kluczowe dla zdrowia skóry głowy i włosów, a ryby słonowodne, takie jak łosoś, są ich pełne. Jeśli nie lubisz ryb, przyjmuj suplementy diety z kwasami omega-3.

5. Zielone warzywa

Zawierają witaminy, które wspierają proces wydzielania sebum. Produkowane jest ono w mieszkach włosowych i działa jak naturalna odżywka do włosów. Jedz wiele ciemnozielonych warzyw, takich jak kapusta, brokuły i szpinak – są dodatkowo źródłem witamin A i C. Warzywa i owoce zawierają również antyoksydanty, które bardzo korzystnie wpływają na zdrowie całego organizmu.

Uwzględnienie w diecie tych produktów może ograniczyć wypadanie włosów i wspomagać ich wzrost. A więc, do kuchni!

Bartek Kulesza

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty