Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję
Informacja o leku

Jak zrobić więcej robiąc mniej?

Kariera

Kariera Jak zrobić więcej robiąc mniej?

Jest kilka nieoczywistych sposobów, którymi kieruję na co dzień. Na pewno przydadzą się i tobie.

Tagi: kariera , zarządzanie czasem , efektywność , zarządzanie firmą , efektywna praca

Jak robić więcej robiąc mniej?

1. Mając mniej do zrobienia

Brzmi wkurzająco banalnie? Na pozór. Inwentaryzacja tematów. Pozbycie się bezsensownych działań, projektów, pożeraczy czasu. Odmawianie. Asertywność wobec otoczenia. Zrobienie sobie porządku w głowie jest pierwszym krokiem żeby robiąc mniej zrobić więcej. Praca nad świadomym decydowaniem, wybieraniem tego co robisz.

2. Zastanawiając się, po co daną rzecz robisz

Zdziwisz się, jaki to praktyczny filtr, który pozwoli ci pozbyć się sporej ilości zadań lub znaleźć lepsze metody ich wykonywania. Zanim wejdziesz w działanie, poświęć kilka sekund (minut czy godzin, jeśli to większy temat) refleksji i odpowiedz na pytanie, po co/dlaczego to w ogóle robię? To pomoże ocenić sensowność działania i wybrać najlepsze metody.

3. Kończąc zanim skończysz

Przerwij lub skończ zanim się psychicznie wykończysz pracą nad danym tematem, zmęczysz zadaniem, które wykonujesz. Unikaj przepracowania – szczególnie w jednym typie działania – jak przetrenowania. Konsekwencje są podobne – spadek formy i efektywności. Zostaw trochę niedosytu, chęci wrócenia do danego typu aktywności, projektu, zdania.

4. Rozdzielając planowanie od wykonywania

To różne procesy, inne typy myślenia i pracy. Działasz dużo lepiej, jeśli poświęcasz określony czas na zaplanowanie, co masz zrobić, kupić, załatwić, a następnie robisz to, aniżeli jeśli mieszasz te dwa typy aktywności. Porównaj efektywność zrobienia listy zakupów a następnie faktycznego zrobienia zakupów z robieniem zakupów przy jednoczesnym przypominaniu sobie czego i do czego możesz potrzebować. Najlepiej mieć między planowaniem a wykonywaniem chwilę dystansu na nabranie przez plan „mocy urzędowej”. Jest wówczas szansa na uzupełnienia i weryfikacje – także redukcje.

5. Będąc nieobecnym

Zniknij. Wyłącz na czas pracy własnej i koncentracji wszelkie międzyludzkie i techniczne przeszkadzajki. Powieś na drzwiach kartkę „praca własna do…”, wyłącz powiadomienia mailowe i z komunikatorów, wycisz telefon, załóż słuchawki nawet jeśli nie ma w nich muzyki – to znak że jesteś odcięty od otoczenia i pracujesz skoncentrowany. Bądź asertywny.

6. Stosując metodę „kamienie, kamyki, piasek”

Wyobraź sobie, że masz zmieścić do szklanego słoja duże kamienie, mniejsze kamyki i piasek. Jaka kolejność? Oczywiście: kamienie, kamyki, piasek, czyli duże tematy, mniejsze zadania, drobnica.

7. Uświadamiając sobie swój schemat funkcjonowania i działając w zgodzie z nim

Masz swoje lepsze i gorsze godziny i pory dania, jesteś sową lub skowronkiem, najlepiej rozmawia ci się z ludźmi w określonych porach, a w innych planuje czy pisze. Po co sięgać lewą ręką do prawej kieszeni – bądź w zgodzie z samym sobą i swoim schematem, jeśli tylko możesz tak zaaranżować swój czas.

8. Nie pracując

Ostrząc piłę. Bądź jak drwal, który, żeby sprawnie ścinać drzewa, musi mieć czas na naostrzenie piły czy siekiery. Twoje ostrzenie piły to odpoczynek – przerwa podczas dnia, sen w nocy, weekend, urlop. Odpoczynek to druga strona pracy. Świadoma praca nad odpoczynkiem to inwestycja w efektywną pracę. Dzięki odpoczynkowi dramatycznie zwiększysz swoją efektywność.

1 2
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty