Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak stworzyć swoją osobistą markę

Kariera
|
04.11.2013
Kariera Jak stworzyć swoją osobistą markę

Jak spowodować, by na dźwięk twojego nazwiska konkurencja czujnie nastawiała uszu, a klienci z uznaniem potwierdzali twój profesjonalizm? Zbuduj własną, silną markę.

Tagi: kariera

Kariera Jak stworzyć swoją osobistą markę

Nie ma wątpliwości, że wiele rzeczy, które inspirują cię na co dzień, to po prostu marki. Wszystkie twoje zakupowe decyzje z pewnością są podejmowane przez ukierunkowanie na marki. Od urządzeń przenośnych po komputery, od ubrań po buty, od samochodów aż po linie lotnicze – prawdopodobnie masz już wyrobioną opinię o tych wszystkich markach, z którymi miałeś już do czynienia.

Jednak marki idą już o wiele dalej – oddziałują na ludzi i ich osobowości. Masz ukształtowaną i wyrobioną opinię na wiele tematów właśnie dzięki markom i opiniom ich szefów.

Również ty sam możesz stać się marką. Możesz zacząć kreować siebie w wybranej branży, tak, aby kontrahenci, pracodawcy, wpływowe osoby i cała „publiczność” wyrobiła sobie pozytywną opinię o tobie.

W ten sposób stanie się marką samą w sobie może poszerzyć twoje możliwości zawodowe, przyczynić się do awansu, zwiększyć przychody i wypromować cię w branży, w której funkcjonujesz.

Oto pięć podstawowych wskazówek, które pomogą ci to osiągnąć:

1. Wskaż to, co cię wyróżnia

Rozpoznawalność opierająca się na konkretnej rzeczy bądź cesze to pierwszy punkt w budowaniu wizerunku każdej marki. Czy jesteś: bystry, zaradny, zabawny, sprytny? Co jest twoim znakiem rozpoznawczym? Bez względu na to, czy chodzi o stacje telewizyjne czy linie lotnicze – twoja marka musi być zupełnie inna od wszystkich. Zacznij więc tworzenie swojego wizerunku od sięgnięcia do CV i sprawdzenia, czy oferuje ono potencjalnemu pracodawcy coś nowego, oryginalnego i innego.

2. Bądź konsekwentny

Od CV aż po twoje konto na Facebooku, Linkedin albo Twitterze, upewnij się, że twoje posty czy wiadomości są spójne i konsekwentne z tym, kim naprawdę jesteś. Jeśli potencjalni partnerzy, pracodawcy bądź ludzie z branży będą chcieli wyrobić sobie opinię na twój temat (oraz twojej marki) poprzez takie źródła, bycie konsekwentnym w promowaniu siebie i swoich wartości naprawdę pomaga. Jeśli więc jesteś niespójny i niejednoznaczny w tym co robisz i piszesz, wszyscy inni tak też cię będę postrzegali. Wysyłanie sprzecznych sygnałów nie zaprowadzi cię na szczyt.

3. Pomóż się marce rozprzestrzenić

Czy robisz wystarczająco dużo, aby wypromować i rozprzestrzenić swoją markę? Bez wątpienia wszyscy spędzamy wiele czasu w wirtualnym świecie, ale czy właściwie wykorzystujemy ten czas? Zamieść swoje CV, upublicznij się, bądź internetowo aktywny w tematyce swojej branży na liczących się forach i w grupach dyskusyjnych. Daj się zauważyć.

4. Nie pospieszaj tego

Największe marki (i związani z nimi ludzie sukcesu) nie stały się tym, czym są obecnie, z dnia na dzień. Wszystko to zajmuje trochę czasu i wymaga planowania. Zastanowienie się, kim tak naprawdę jesteś i jak chcesz być postrzegany to pierwszy krok. Popchnięcie jednak marki w odpowiednim kierunku ku sukcesowi powinno być stałym elementem twojego działania w opozycji do nagłych i jednorazowych przejawów aktywności. Oczywiście, kiedy nabierzesz większej pewności siebie i obycia, możesz działać dynamiczniej i efektywniej, ale powolny start pozwoli ci na poznanie i „poczucie” tego wszystkiego, sprawdzenie, jak to działa w twojej branży.

5. Bądź wiarygodny

Bez względu na to, czy siedzisz w sektorze IT, w finansach, marketingu, prawie czy show businessie – musisz ciągle starać się o to, by twoja marka była wiarygodna. Nikt nie potraktuje cię poważnie, jeśli będziesz propagował i promował szalone i niewykonalne pomysły i idee, które brzmią absurdalnie. Ludzie wierzą w marki – uwierzą więc i w twoją, jeśli będą pewni, że mogą ci zaufać.

Poświęć więc trochę czasu na przemyślenie, kim tak naprawdę jesteś, co chcesz osiągnąć, a następnie staraj się o to, promuj siebie, odnoś sukcesy i inspiruj innych.

Małgorzata Majewska
ekspert serwisu 

 

Małgorzata Majewska karierę zawodową rozpoczęła w roku 1998. W 2008 roku związała się z branżą HR i pracuje w wiodącym portalu kariery, monsterpolska.pl, jako marketing manager oraz ekspert do spraw HR. Jest współorganizatorem i współautorem wydarzeń skierowanych do przedstawicieli HR oraz kandydatów poszukujących pracy, o charakterze zarówno ogólnopolskim, jak i lokalnym. Ekspert rynku pracy, rekrutacji, zarządzania ścieżką kariery i employer brandingu. Reprezentuje portal monsterpolska.pl w kontaktach z mediami oraz na spotkaniach branżowych i panelach dyskusyjnych dotyczących współczesnego rynku pracy.

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. dla: Agory, Polskiego Wydawnictwa Fachowego (polski oddział Deutscher Fachverlag), OASE i Volvo.

 

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie