Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak lepiej współpracować w grupie

Kariera

Kariera Jak lepiej współpracować w grupie

Długie dojazdy do biura, wymagający szef czy trudności w skupieniu się w drugiej połowie dnia, to nie jedyne problemy, z którymi możemy się spotkać w pracy. Każdy z nas stara się sobie z nimi radzić na swój sposób. A co zrobić, gdy nasze problemy dotyczą kontaktów z innymi ludźmi?

Tagi: kariera , motywacja , motywowanie zespołu , praca w zespole , team building , team work , badanie

Kariera Jak lepiej współpracować w grupie

Praca w grupie nie musi być koszmarem

Większość z nas pracuje w zespołach. Współpracy z innymi uczymy się przez całe życie. Zaczynamy już w przedszkolu od wykonywania zadań grupowych i zabaw z innymi dziećmi. W kolejnych etapach edukacji wykonujemy razem z rówieśnikami coraz trudniejsze zadania. Mimo to, większość z nas ma problem, kiedy przychodzi nam pracować w grupie.

Coraz więcej projektów realizowanych jest zespołowo, do tego dochodzi jeszcze praca w zespołach międzynarodowych. Nawet niektóre procesy rekrutacyjne przewidują etap assessment center, czyli ośrodka oceny sprawdzającego zdolności współpracy. Jeżeli praca zespołowa spędza ci sen z powiek, mamy dla ciebie kilka wskazówek.

Poznaj swoją rolę

Upewnij się, że twoja rola i obowiązki jako członka zespołu są precyzyjnie określone. Musisz być pewien, czego się od ciebie oczekuje i ile masz czasu na wykonanie zadania. Ważne jest także to, jak zorganizujesz sobie pracę. W zespole możecie pracować razem już od początku, albo spotkać się po wykonaniu przydzielonych każdemu zadań, aby omówić ich efekty - podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.

Dobra komunikacja to podstawa

Jednym z najważniejszych, a często zaniedbywanych aspektów współpracy jest dobra komunikacja z zespołem. Niestety wspólny projekt może budzić natychmiastową potrzebę konkurencji wśród bezpośrednich współpracowników, a duch rywalizacji może utrudniać osiągnięcie sukcesu. Pamiętaj, że nawet jeżeli niektóre z pomysłów kolegów uważasz za słabe lub nieistotne, musisz znaleźć sposób, aby mówiąc o tym nikogo nie urazić. A może wspólnie uda wam się je ulepszyć? Nie możesz przekreślać czegoś tylko dlatego, że to nie ty na to wpadłeś. Pamiętaj, że jesteś tylko i aż częścią zespołu.

Skup się na swoich mocnych stronach

Kolejną ważna częścią grupowego wysiłku jest szczerość na temat swoich umiejętności i zdolności. Nie bierz się za coś, z czym sobie nie radzisz. Szkoda czasu, zwłaszcza jeśli zadanie jest pilne. Znając swoje mocne strony i jasno o nich mówiąc, pomożesz wszystkim współpracownikom - radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.

Zachęcaj i wspieraj innych

Morale drużyny jest bardzo ważne, a może nawet i najważniejsze. Motywacja pozwoli wam wspiąć się na wyżyny możliwości. Zadaj sobie pytanie, czy kiedykolwiek starałeś się wesprzeć pozostałych członków grupy? Nigdy? Czas to zmienić! Prosty komplement czy pochwała naprawdę potrafią zdziałać cuda. Jeśli będziesz wysyłać dobrą energię, istnieje duża szansa, że pozostali członkowie grupy zrobią to samo. I wszystkim będzie pracowało się dużo lepiej.

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty