Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak budować relacje w biznesie

Kariera

Kariera Jak budować relacje w biznesie

Wraz z wiekiem zdobywamy to, co w biznesie najważniejsze – doświadczenie. To ono podpowiada, że kluczem do sukcesu jest długoterminowe budowanie relacji z klientami i partnerami.
Owocną współpracę tworzą ludzie, a nie firmy. Każda okazja, żeby zrobić dobre wrażenie i dać się polubić, może pomóc ci w networkingu.

Tagi: relacje , biznes , kontakty , networking , negocjacje , badanie , film

Kariera Jak budować relacje w biznesie

Przypominamy ci tylko to, co już wiesz z własnego doświadczenia, jednak diabeł tkwi w szczegółach. Poniżej prezentujemy kilka z nich, byś mógł budować relacje bardziej efektywnie.

SPOTKANIE Z KLIENTEM

Bądź dobrze przygotowany i nadawaj rytm rozmowie. Pokaż swojemu klientowi, że radzisz sobie ze stresem, jesteś doskonale zorganizowany, a dyplomacja to twoje drugie imię. Niech spotkanie pozostawi wrażenie, że jesteś najlepszym partnerem w biznesie.

  • Zdobądź dokładne informacje o kliencie przed spotkaniem. Spróbuj dowiedzieć się czegoś pomocnego nie tylko o firmie, jaką będzie reprezentowała osoba uczestnicząca w spotkaniu, ale także o samym rozmówcy. Dzięki znalezieniu wspólnego tematu, takiego jak ukończenie tej samej szkoły czy dzielenie podobnych zainteresowań, łatwiej podtrzymasz rozmowę i nawiążesz lepszy kontakt.
     
  • Daj się poznać jeszcze przed spotkaniem. Prześlij harmonogram, bądź tematy czy pytania, jakie chcesz poruszyć, a także krótki opis siebie i swojej firmy. Pozwoli to przełamać barierę, która często powstaje przy pierwszym spotkaniu, a także sprawi, że klient poczuje się pewniej. Ciebie zaś przedstawi w świetle osoby świetnie przygotowanej do rozmowy.
     
  • Zamiast przedstawiać siebie stanowiskiem, jakie zajmujesz , powiedz jakie zadania wykonujesz. Przykład? Zamień „Jestem doradcą podatkowym” na „Dzięki wiedzy i doświadczeniu, pomagam klientom oszczędzać tysiące złotych oraz cenny czas”.
     
  • Przygotuj kilka zdań, którymi rozpoczniesz rozmowę, żeby uniknąć niezręcznej ciszy. Zanim usiądziesz przy stole i przejdziecie do konkretów, zadaj ogólne pytanie, które pozwoli wam nawiązać pierwszy kontakt.
     
  • Rozpocznij rozmowę, przedstawiając siebie i swoją firmę w kilku zdaniach. Przejmując inicjatywę, pozostawisz obraz dobrego rozmówcy na długo po spotkaniu. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robisz tylko raz.
     
  • Poszerzaj kontakty. Spróbuj dotrzeć do partnerów twoich klientów, a także poszukiwać nowych możliwości rozwoju w trakcie spotkań towarzyskich. Spróbuj wyprzedzić potrzeby potencjalnych klientów i proponować indywidualne oferty jeszcze zanim zaczną badać rynek w twojej branży.
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

optymalnebiuro.pl
03 listopada 2011 o 12:23
Odpowiedz

Od paru lat działa już w Polsce międzynarodowa organizacja, której głównym celem jest pomoc w biznesie poprzez budowanie długoterminowych relacji oraz wzajemne rekomendacje: www.bnipolska.pl

~optymalnebiuro.pl

03.11.2011 12:23
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty