Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

10 cech idealnego szefa

Kariera

Kariera 10 cech idealnego szefa

Obraz idealnego szefa jest różny w zależności od osoby, która go tworzy. Inaczej idealnego przełożonego opiszą jego podwładni, a inaczej prezes firmy. Obraz ten będzie się także różnił w zależności od dotychczasowych doświadczeń opisujących. Są jednak pewne cechy, które często się powtarzają, niezależnie czy jest to np. badanie wśród ekspertów HR, czy też wśród szeregowych pracowników.

Tagi: kariera , dobry menadżer , zarządzanie zespołem , zarządzanie firmą , Cechy dobrego szefa , dobry kierownik , kierownik , kondycja , akcja

Kariera 10 cech idealnego szefa

Cechy, jakimi powinien się legitymować idealny szef, można podzielić na dwie grupy:

  • wiedza merytoryczna
  • zdolności personalne.

Wiedza merytoryczna - jej wagę podkreślają wszyscy

  • Ukończone studia wyższe - kierunek studiów sam w sobie nie ma zbyt dużego znaczenia, tym bardziej, że niemała liczba menedżerów rozwija swoją wiedzę na studiach podyplomowych. Niemniej, ukończenie studiów jest pewnym wyznacznikiem podstaw wiedzy, a ciekawy kierunek pokazuje dodatkowo głębokość zainteresowań menedżera.


 

  • Doświadczenie w zarządzaniu firmą o określonym profilu - ta cecha jest wskazywana często jako ważniejsza niż konkretny kierunek studiów. Zarówno specjaliści HR wolą szukać na stanowisko kierownicze osoby, która zna konkretną branżę, jak i pracownicy wolą słuchać osoby, która legitymuje się doświadczeniem z ich branży. Równocześnie wiele osób jest skłonnych zaakceptować prezesa, bądź kierownika, któremu obca jest branża danej firmy, pod warunkiem szerokiego doświadczenia przyszłego przełożonego i jego chęci rozwoju – opisuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
     
  • Znajomość języków obcych - ta umiejętność jest dobrze widziana nawet w firmach, które działają tylko na rynku polskim i w żaden sposób nie są zależne od zagranicznego kapitału. Podkreślane jest, że umiejętność samodzielnej rozmowy w obcym języku przydatna jest nie tylko w codziennym funkcjonowaniu firmy, ale także na konferencjach i targach, a umiejętność czytania po angielsku czy niemiecku daje znacznie szybszy dostęp do wiedzy.
     

Zdolności interpersonalne - bardzo często stawiane są na drugim miejscu (względem twardej, merytorycznej wiedzy), niemniej w tej grupie wymienianych jest znacznie więcej cech, których i rekruterzy i podwładni oczekują od kierownika.
 

  • Umiejętność negocjacji - negocjacje to dzień powszedni dla wielu szefów. Negocjują z partnerami, kontrahentami, a także z własnymi pracownikami. Przełożony, który nie potrafi negocjować, może mieć stanowisko niewymagające wielu kontaktów z klientem, ale nie ominie relacji z pracownikami. Nieumiejętność prowadzenia rozmów może prowadzić do problemów w budowaniu zespołu, a także w odpowiednim delegowaniu i rozliczaniu zadań – przestrzega Małgorzata Majewska.
     
  • Umiejętność obiektywnej oceny stanu faktycznego - oceniając jakąkolwiek sytuację, bardzo często kierujemy się swoimi wyobrażeniami, albo oczekiwaniami. Wówczas otrzymujemy błędny obraz sytuacji, a przez to podejmujemy błędne decyzje. Dlatego tak ważne jest, by kierownik, czy dyrektor potrafił odrzucić swoje oczekiwania bądź wyobrażenia o danym stanie rzeczy (nawet jeśli są one oparte na jego szerokim doświadczeniu) i potrafił obiektywnie ocenić faktyczny stan. Pozwoli to na znacznie bardziej racjonalne i skuteczne działanie.
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Advertisement

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty