Nie da się ukryć, że Francuzi mają rękę do miejskich samochodów. Rekordy popularności od lat notują Renault Clio, Peugeot 208 i Citroen C3. Naturalnym zatem stał się pomysł na budowę podobnych konstrukcji, ale o zwiększonym prześwicie i bardziej uterenowionym charakterze. Przynajmniej w marketingowych sloganach, bo w rzeczywistości trudno takimi samochodami zapuszczać się poza asfaltowe szlaki.
test samochodu
Amerykańska marka postanowiła połączyć panujące trendy i umieścić je w jednym samochodzie. Tym sposobem powstał Jeep Compass 4xe. Czy kompaktowy SUV z hybrydowym napędem jest dobrym wyborem? Czas to sprawdzić.
Oczywistym jest, że koreańska marka nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w swoim rozwoju, ale ten model jest świetnym zilustrowaniem tego, jak daleko zaszła. Czwarta generacja Tucsona przenosi Hyundaia na wyższy poziom. Poważnie.
Kompaktowy SUV niemieckiej marki jest dostępny w wersji plug-in. Czy Mercedes-Benz GLA 250 e, bo właśnie o nim mowa, jest godny polecenia? Ogólnie rzecz biorąc tak, ale potrzeba do tego odpowiednich warunków, które będą spójne z oczekiwaniami i potrzebami użytkownika. Ale po kolei…
Niemiecki SUV doczekał się kuracji odmładzającej. Wprowadziła ona kilka istotnych zmian, które mogą podtrzymać zainteresowanie rynkowe tym modelem. Czy jednak Volkswagen T-Roc 1.5 TSI z automatem to dobra propozycja? Ma co najmniej kilka mocnych argumentów, by do siebie przekonać.
Niemiecki producent postanowił poszerzyć swoją gamę modelem, który podbija rynki Ameryki Południowej. Fakt, brzmi to egzotycznie, ale Volkswagen Taigo jest bliżej konserwatywnego charakteru, niż może się wydawać.
Inżynierowie z Mladá Boleslav, projektując nową odsłonę SKODY FABII chcieli stworzyć auto nie tylko praktyczne i ciekawe stylistycznie, lecz również innowacyjne, bezpieczne i komfortowe. Wraz z nowym językiem projektowym udało im się wprowadzić wiele istotnych zmian, dzięki czemu jest teraz dużo bardziej nowoczesne.
Gdy pierwszy Qashqai debiutował na rynku w 2007 roku, stworzył on zupełnie nowy segment samochodów osobowych – crossovery. Dziś ciężko jest sobie wyobrazić ofertę dowolnego producenta bez samochodu tego typu. Jaka jest zupełnie nowa generacja bestsellera Nissana?
Nissan dość szybko zaczął przygodę z elektryfikacją palety modelowej i dobrze na tym wyszedł. Nie potrzebował dużo czasu, by przekonać Europejczyków do swojego kompaktowego LEAF-a. To również w Polsce ścisły top w rankingach sprzedaży ostatnich lat. Auto wyróżnia się gabarytami na tle rywali, przestronnością wnętrza i zasięgiem. Z większą baterią możemy bez obaw wybrać się nim na drugi koniec kraju. Jak się żyje na co dzień z samochodem elektrycznym?
Wolność. Ekstaza. Moc. Żywioł. Pewność. Szybkość. Dynamika. Komfort. Prestiż. Radość.
Levante.
Maserati Levante.
Fabia i Octavia zyskały rozgłos dzięki wszechstronności, funkcjonalności i dopracowaniu w każdym aspekcie. To nieprzerwane pasmo sukcesów od ponad dwóch dekad. Teraz czas na młodość i lata doświadczeń zaklętych w elektrycznym modelu ŠKODA ENYAQ iV 80. Jako pierwszy w gamie bazuje na płycie MEB i wyraźnie odcina się designem od swych braci. Sprawdzamy odmianę z największym akumulatorem i napędem na tylną oś.
Elektromobilność to nie melodia przyszłości, a teraźniejszość. Każdy z producentów ma w swej ofercie auto w pełni elektryczne lub hybrydę ładowaną z gniazdka. Niewiele jednak samochodów może pochwalić się zasięgami pozwalającymi na bezproblemową eksploatację przez wiele dni. My, właśnie z takim, postanowiliśmy przeżyć tygodniową przygodę i sprawdzić, jak spisuje się w mieście. Przetestowaliśmy ŠKODĘ ENYAQ iV 80.
ŠKODA mocno bierze się za elektromobilność. W Octavii i Superbie znajdziemy już hybrydy ładowane z gniazdka, a teraz nadszedł czas na w pełni bezemisyjne auto. To ENYAQ będący najnowszym dziełem globalnego producenta . Postanowiliśmy sprawdzić, jak spisuje się w długiej trasie, co dla wielu może być zaskoczeniem.
Pikap na postapokaliptyczne czasy? Proszę bardzo, wystarczy udać się do jednego z salonów Forda. Ranger Raptor bez zawahania wjeżdża wszędzie tam, gdzie chce się dostać kierowca. Zawłaszcza przestrzeń miejską i ma pod maską podwójnie doładowanego diesla, ale aktywiści nienawidzą go nie tylko za to.
Hybrydowego Ceeda zabraliśmy do Chorwacji, bo podobno te samochody nie nadają się w długie trasy. Czyżby? Postanowiliśmy sprawdzić to na własnej skórze, pakując kompaktowe ekokombi po dach i wyruszając na poszukiwania wiecznie dobrej pogody (oraz punktów ładowania). Jak KIA Ceed Kombi PHEV sprawdziła się na urlopie i czy pozwoliła trochę zaoszczędzić?
Kolejny nudny SUV? Nie tym razem! Volkswagen Tiguan eHybrid dostał 245-konny układ hybrydowy z Golfa GTE. Dzięki niemu rozpędza się do 100 km/h w 7,5 s i potrafi przejechać 50 km na prądzie. Może to dobra droga, jeśli nie jesteś jeszcze gotowy na w pełni elektrycznego SUV-a ID.4? Sprawdzamy, jak hybrydowy SUV wypada w codziennej jeździe.
Duże felgi? Są. Agresywne wycięcia w zderzakach? Również. Ba, nie brakuje nawet sportowych, ciasno oplatających ciało foteli, obciągniętego perforowaną skórą wieńca kierownicy i „czerwonych linii wyścigowych” w kabinie. To jednak tylko sportowa fasada, za którą kryje się poprawne i wygodne na co dzień auto kompaktowe. Poznajcie Hyundaia i30 Fastback z pakietem N-Line.
Nowa Klasa C Mercedesa udowadnia, że nie zawsze trzeba za wszelką cenę wychodzić ze strefy komfortu. Czasami lepiej zabrać ją ze sobą i mieć mobilne schronienie przed codziennym chaosem. Po polskiej prezentacji nowego „Baby Benza” (bo przecież historia Klasy C zaczęła się od modelu 190) wiemy, że do odpoczynku w luksusie nie potrzeba ostentacyjnie wielkiej Klasy S.
Pamiętacie pierwszą generację Citroëna C4? Następca zachowawczej Xantii był na wskroś rewolucyjny – a już zwłaszcza 3-drzwiowa wersja z dzieloną tylną szybą. Potem nastały czasy citroënów „bez wątpienia niemieckich” (czyt. nudnych, choć Francuzom chodziło w tym sloganie o skojarzenia z solidnością). Nowa generacja C4 to spektakularny powrót do awangardowych korzeni.
Apple Car już tu jest. Marka z Cupertino może porzucić ambitny projekt wypuszczenia na rynek „iCara”, bo zrobił to już Volkswagen. Elektryczny SUV ID.4 równie dobrze mógłby mieć na masce znaczek z nadgryzionym jabłkiem. Fakt, nie ma wbudowanego iOS-a, ale nie brak mu nowinek technologicznych ułatwiających użytkownikowi codzienne korzystanie z auta.
Mercedes-Benz ma w ofercie samochód tego segmentu (Klasa B), ale co to za minivan bez opcji trzeciego rzędu siedzeń? I wtedy wchodzi on – crossover GLB – który może przewieźć nawet 7 osób. Technika niemal ta sama, co w Klasie B, ale za to w zupełnie innym opakowaniu. Sprawdzamy, czy to dobra propozycja dla rodziny.
Przy okazji liftingu Crossland stracił z nazwy literę „X”, którą Opel oznaczał modele uterenowione. Nie szkodzi, zyskał bowiem dużo więcej. Mikrovano-crossover (nie mylić z SUV-em!) wciąż będzie wybierany głównie ze względu na praktyczne wnętrze i lepszy cennik niż u konkurencji, ale wreszcie nabrał trochę wyrazu. Prześwietliliśmy go w teście.
Prywatne rozgwieżdżone niebo, tylne drzwi otwierające się „pod wiatr”, mięciutkie dywaniki z długiego włosia i prawie 7-litrowa jednostka V12. Takiego kompletu nie uświadczysz w żadnej innej marce – to musi być Rolls-Royce. Ten, który trafił na redakcyjny parking, to najpotężniejszy i najmroczniejszy z nich.
SUV sportowy czy komfortowy? Szybki czy oszczędny? Ach, te wybory... Peugeot twierdzi, że nie są konieczne, wszak 3008 GT HYBRID4 łączy w sobie kilka światów. Jest przestronny, a przy tym imponuje niezwykłymi osiągami, napędem 4x4, mocą ponad 300 KM i bardzo niskim spalaniem. Ile w tym prawdy, a ile pustych zapewnień? To właśnie postaram się sprawdzić.
Dzisiaj nie wystarczy już kupić SUV-a, żeby zabłysnąć w towarzystwie. Ba, nawet smukła sylwetka ze ściętym dachem w stylu coupé to za mało. Do tego wszystkiego musi dojść jeszcze najmodniejszy obecnie napęd – hybryda plug-in. Jak taka mieszanka sprawdza się w niemieckim wydaniu? Sprawdzamy to na przykładzie Mercedesa GLC 300e Coupé.
Mercedes Klasy E w odmianie 300 de to prawdziwy rodzynek. Z jednej strony, to klasyczna limuzyna z napędem na tył. Z drugiej, zupełnie niestandardowy samochód wykorzystujący napęd łączący jednostkę wysokoprężną z silnikiem elektrycznym. Połączenie spotykane niemal tak rzadko jak prius z gazem. W teście odkryłem jeszcze jedno zaskakujące zestawienie.
Jaki powinien być idealny SUV? Przede wszystkim duży, czyli dorównujący praktycznością vanom i z możliwością zamówienia trzeciego rzędu siedzeń. Ale tyle do ideału nie wystarczy – SUV powinien mieć napęd 4x4 (to najczęściej odróżnia go od crossovera) i wyważone właściwości jezdne, dzięki którym rodzina dojedzie do celu podróży bez obaw o nudności. Taka jest właśnie nowa KIA Sorento.
Praktyczność nie może iść w parze ze sportem? Co za brednie! W Mercedesie chyba nie zgadzają się z tym poglądem, bo zamknęli w kompaktowym nadwoziu GLB 35 AMG 4MATIC te sprzeczności i jeszcze twierdzą, że w tym szaleństwie jest metoda. Sprawdźmy, jak drogowa lukstorpeda sygnowana gwiazdą wypada w zderzeniu z rzeczywistością.
BMW 530e to samochód w połowie drogi – już nie klasyczny spalinowiec, ale jeszcze nie czysty „elektryk”. I ja sam jestem w połowie drogi (do salonu) po teście tej limuzyny, bo trochę bym ją chciał, a trochę jednak nie. Z jednej strony mamy tu świetne materiały wykończeniowe, łatwą do „wyciszenia” elektronikę i dobre prowadzenie, z drugiej zaś napęd hybrydowy, który nie do końca się sprawdza.
Posługując się językiem millenialsów, można powiedzieć, że Dacia „wbiła nowy level” w grze o klientów. Przełomem jakościowym dla rumuńskiej marki była zaprezentowana prawie 4 lata temu druga generacja Dustera. Nowe Sandero i Sandero Stepway, którymi już jeździliśmy, w udany sposób kontynuują „ocieplanie wizerunku” Dacii. Nie wierzycie? To zapraszamy na krótką recenzję.
Inżynierowie ze Stuttgartu puszczali poprzedniej generacji GLA zapętloną piosenkę „Girl, you’ll be a woman soon” tak długo, aż osiągnęli pożądany rezultat. Hatchbackopodobny crossover przeobraził się w prawdziwego miejskiego SUV-a zupełnie jak dorastająca dziewczynka w kobietę. Ile zostało w nim Klasy A, co na tym zyskaliśmy i najważniejsze – czy nowy Mercedes GLA jest wart swojej ceny?
Samochód, który waży trochę ponad tonę nie musi mieć 500 KM, żeby dostarczać frajdę z jazdy. Wystarczy sztywne zawieszenie, napęd na tył i właściwości jezdne, które pozwalają kierowcy wyszaleć się nawet bez załączonych systemów. I co z tego, że benzynowy silnik 1.8 jest spokrewniony z tym pracującym w Megane R.S.? W Alpine umieszczono go za kabiną, a to gwarantuje zupełnie inne doznania.
Niemieccy inżynierowie podpięli Klasę V do gniazdka i tak powstał pierwszy elektryczny minivan segmentu premium – Mercedes-Benz EQV. Wcześniej wprowadzili, oczywiście, odpowiednie zmiany konstrukcyjne, ale roboty nie było dużo. Nie wierzycie? Mercedes udowadnia modelem EQV, że elektryfikacja nie jest trudna i jeśli będzie trzeba (a będzie…), to na „elektryka” z łatwością da się przerobić każdy samochód.
Najmodniejszy z najmodniejszych – nie dość, że SUV, to jeszcze hybryda plug-in. Bardziej na czasie już się po prostu nie da. Taka jest nowa Kuga w odmianie PHEV, którą można ładować z gniazdka. Przy okazji urosła o rozmiar, co plasuje ją w gronie SUV-ów klasy średniej. Czy po zelektryfikowaniu wciąż jeździ jak przystało na Forda?
Czy najmniejszy, najsłabszy i najtańszy musi łączyć się także z najgorszy? W żadnym wypadku, a najlepszym dowodem na to jest otwierający gamę sportowych „gwiazd” z Affalterbach Mercedes-AMG A 35 4MATIC – tych sygnowanych trzema naprawdę szybkimi literami. Kogo nie przekonują słowa, niech spojrzy na liczby: 306 KM, 400 Nm, 4,7 s do 100 km/h. Prawda, że nie ma się czego wstydzić?
Nowy Forester jest pełen sprzeczności: oferuje mnóstwo przestrzeni i wygody, ale jednocześnie wydaje się nie lubić dalekich podróży i znacznie lepiej czuje się na krótkich dystansach. Zaprasza do zabawy, ale nieustannie pilnuje, by była wolna od zbędnego ryzyka. Szuka swojej nowej tożsamości, ale nie zrywa z tradycją, z której wyrósł.
Trzeba przyznać, że w ostatnich latach FORD zrobił gigantyczny krok naprzód. To kolejny model (po przetestowanym przez naszą redakcję nowym MONDEO), który po liftingu zyskał bardziej dynamiczny, wyrazisty wygląd, zwłaszcza w wersji ST-Line. Wzmocnione jednostki napędowe i bogate wyposażenie sprawiają, że nowy EDGE to bardzo wszechstronny i komfortowy SUV. Bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych, ale po modernizacji ma szansę zyskać wielu zwolenników również w Europie.
W ciągu dwóch lat Skoda wyprodukowała w swoich fabrykach ponad 250 tysięcy modeli KAROQ. Również model KODIAQ należy do jednych z najbardziej popularnych SUV-ów. Nie dziwi więc, że Skoda poszła za ciosem i wykorzystuje modę na przestrzenne, uniwersalne
i komfortowe auta wprowadzając na rynek kolejny model o takich cechach, jednak zagospodarowując inną lukę na rynku. Testowaliśmy nowego, miejskiego SUV-a Skodę KAMIQ, który prawdopodobnie będzie kolejnym bestsellerem na rynku.
To auto na pewno wyróżnia się niebanalną, charakterystyczną sylwetką od lat skupiającą pożądliwe spojrzenia kierowców innych pojazdów. Trzecia generacja Mazdy po kolejnym liftingu wciąż budzi wiele emocji również z powodu zastosowanego w tych pojazdach pakietu technologii SKYACTIV. MAZDA 6 2.5 194 KM SKYDREAM – test i opinia.
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI jest funkcjonalny, bezpieczny, wygodny i dobrze wyposażony. To najmniejszy z crossoverów i SUV-ów Volkswagena i wydaje się, że dzięki charakterystycznym cechom i atrakcyjnej cenie ma szansę stać się bestsellerem.
Produkowany od 2017 roku kompaktowy SUV Volvo XC40 został doceniony przez jurorów prestiżowego konkursu Car of The Year 2018. W roku 2019 otarł się o zwycięstwo w konkursie World Car of The Year, znajdując się w finale kategorii „Światowy Design Roku”. Dlaczego spadł na niego deszcz pochwał? Co w tym samochodzie spodobało się ekspertom, a co może spodobać się nam? Postanowiłem sprawdzić. Poniżej test Volvo XC40.
Chcesz kupić auto kompaktowe, lubisz nowoczesne technologie i gadżety, a samochód to dla ciebie coś więcej niż przyrząd do przemieszczania się z punktu A do B? Oto Mercedes klasy A, któremu warto się przyjrzeć bliżej.
Oficjalnie to nie jest następczyni skrajnie praktycznego Rapida. Nie sposób jednak zaprzeczyć, że w gamie czeskiej marki - tak samo jak Rapid - Skoda Scala, samochód rodzinny z praktycznymi rozwiązaniami, plasuje się między Fabią i Octavią. Dysponuje obszerniejszym od niej wnętrzem i nieco mniejszym niż odmiana liftback - choć nadal bardzo pojemnym - bagażnikiem. Dzięki bogatemu wyposażeniu, m. in. w liczne systemy bezpieczeństwa oraz gadżety, które każdy współczesny kierowca chciałby mieć, jest nowoczesną odpowiedzią na wymagania rynku. Komu będzie z nią dobrze i co może się w niej spodobać facetowi po 40.?
Koreański SsangYong po raz kolejny udowadnia, że nie musi mieć żadnych kompleksów i śmiało konkuruje z innymi markami oferującymi auta z tego segmentu. Nowy Rexton to silna, luksusowa terenówka oparta na ramie, zapewniająca kierowcy komfort i bezpieczeństwo zarówno na autostradzie jak i w terenie. I do tego w relatywnie niskiej cenie.
Ford prezentując nowego Focusa pokazał, że ma duże ambicje. Auto ma zostać królem segmentu kompaktów. I jak pokazał nasz test, są ku temu solidne argumenty. Oto 150-konny Ford Focus 1,5 EcoBoost AT8 ST-Line.
Sięgając po daleką, pochodzącą rodem z Alaski inspirację dla nazwy swojego nowego modelu Skoda udowodniła, że nie boi się poruszać z dala od utartych schematów i utwardzonych dróg. W zupełnie nowy dla siebie segment SUV-ów weszła dość późno, ale za to od razu z impetem, szybko podbijając serca i portfele zwolenników marki. Z perspektywy czasu Kodiaq okazał się autem z charakterem, ale dającym się łatwo oswoić. Nic dziwnego, że szybko się zadomowił.
‘Są dwa tematy: Superb i Kodiaq. Reflektujesz?’ – mail o takiej treści przyszedł pewnego dnia z redakcji. A że czeską markę darzę wielkim sentymentem, nie wahałem się nawet przez chwilę. Potem pożałowałem, bo nie mogę przecież dwa razy napisać tego samego. Musiałem więc skupić się na tym, za czym nieszczególnie przepadam: na szukaniu dziury w całym. Łatwo nie było. Zwłaszcza, że na pierwszy ogień poszedł egzemplarz Superba. Oto test i opinia - wrażenia, dane techniczne, spalanie etc.
Każdy z nas widział już Qashqai’a na ulicy i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie nie zawita na rynek nowa generacja tego popularnego crossovera. Co nie oznacza, że nie będziemy świadkami żadnych modyfikacji. Nissan Qashqai będzie od teraz dostępny wyłącznie z jedną jednostką napędową, silnikiem benzynowym 1.3 (w trzech wersjach) i tym samym zastapi dwa inne, dotychczas montowane w Qashqai’u: 1,2 (115 KM) i 1,6 litra (163 KM).
Trudno znaleźć auto, które było by bardziej wtopione w krajobraz polskich dróg niż Skoda Octavia. Ta liderka statystyk sprzedaży chętnie wybierana zarówno przez floty jak i klientów zaparkowała też na naszym redakcyjnym parkingu. Oto wrażenia z jazdy wersją 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin&Klement.
I ty będziesz jeździł elektrykiem. Już wkrótce.
Wiele miast w Europie zakazało już wjazdu do centrum samochodom spalinowym, a kolejne zapowiedziały wprowadzenie tego zakazu już w niedalekiej przyszłości. Zdaje się, że los aut spalinowych jest przesądzony.
Lubisz SUV-y, ale auto wielkości Volkswagena Touarega czy Tiguana jest dla ciebie za duże? Świetnie się składa, marka z Wolfsburga właśnie wprowadziła na rynek najmniejsze auto tego typu. T-Roc, bo tak się nowość nazywa, uzupełni gamę VW w tym niezwykle modnym ostatnio segmencie. T w nazwie nie jest przypadkowe, właśnie na tę literę zaczynają się nazwy wszystkich SUV-ów VW. T-Roc nie kończy ofensywy niemieckiego koncernu, wkrótce do rodziny dołączy także najmniejszy model – T-Cross.
Suzuki Vitara S to już inny model niż poprzednie wersje tego popularnego auta. Suzuki postanowiło wycofać z produkcji wcześniejszą wersję Grand Vitary i w jej miejsce zaoferować mniejszy, bardziej uniwersalny model. To miejski SUV, gatunek coraz częściej spotykany na naszych drogach. Wygodny do jazdy w mieście czy na autostradach i całkiem nieźle radzący sobie w lekkim terenie.
Pierwsza generacja Hondy HR-V w założeniu miała łączyć cechy auta typowo osobowego i terenówki. W efekcie samochód nie był ani jednym, ani drugim. Honda wyciągnęła wnioski i druga odsłona modelu o tej nazwie już niczego nie udaje – jest niedużym autem z podwyższonym nadwoziem.
Mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w większości przypadków to jest prawda. Ale od tej reguły są wyjątki – należy do nich Suzuki SX4 S-Cross.
Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift.
Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance.
Mitsubishi zmodernizowało jeden ze swoich najpopularniejszych modeli – ASX. By popyt na niedużego SUV-a nie spadł zmieniono nieco wygląd nadwozia i wnętrza oraz wyposażenie. Sprawdźmy, jak sprawuje się ASX z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 117 KM.
Pamiętacie bajkę Aleksandra Fredry o osiołku, który nie mógł się zdecydować między sianem i owsem? Potencjalni nabywcy nowego Porsche Panamera mają jeszcze trudniej. W teorii sprawa jest prosta – na szczycie gamy jest wersja Turbo, więc wybór wydaje się oczywisty. I ta decyzja broni się, ale tylko do czasu przejażdżki innymi wersjami.
Czy tzw. nocną jazdę bez celu, która nastawiona jest na odczuwanie przyjemności z prowadzenia, spokojne poznawanie wszystkich tajemnic samochodu bez zgiełku dnia oraz elegancki lans w mieście można trenować w ogromnym i monumentalnym SUV-ie z gwiazdą na masce? By to sprawdzić, na nocną przejażdżkę zabrałem Mercedesa GLE.
Oglądając na ulicy samochody lubię się czasem zastanawiać, co dany model mówi o jego użytkowniku. I chociaż mam świadomość, że ten sposób myślenia jest niczym innym, jak oddaniem się stereotypom, trudno mu się czasem oprzeć. Widzę więc samochody pragmatyków, nudziarzy, dresiarzy, pozerów, biznesmenów, sklepikarzy, ojców rodzin i samotnych matek. I wiele innych. Kiedy jednak spojrzałem na DS5 sprawa okazała się trudniejsza. Do czasu, aż poznałem go bliżej.
Myślałem, że sprawa z BMW X4 będzie prosta. Że to jest auto, które albo się kocha, albo nienawidzi. Mną jednak targają sprzeczne uczucia…
Wygląda naprawdę dobrze, chociaż niekoniecznie do twarzy mu w czerwieni. Jeździ świetnie i jest wystarczająco szybki. Pewnie większości kierowcom to wystarczy, ale ja oczekiwałbym od Mercedesa GLA z 211-konnym silnikiem trochę więcej. Czego mu brakuje? Zapraszam na minitest.
Każdy z nas nie raz marzył o posiadaniu supersamochodu w swoim garażu. Lans wśród znajomych, niecodzienne osiągi oraz motoryzacyjna miłość są przekreślone zazwyczaj przez brak finansów. A co gdyby na rynku pojawiło się coś, co daje wszystko to, co powyżej, a nie kosztuje przy tym połowy wygranej w lotka? To coś to nowy Mustang!
Zakup samochodu rodzinnego wymaga najczęściej przełączenia synaps w mózgu odpowiedzialnych za myślenie: „będę cieszył się jazdą” na: „będę woził rodzinę i będziemy mieć dużo miejsca, więc odmówię sobie przyjemności”. Na szczęście nie zawsze!
Są dwa oklepane sposoby na rozpoczęcie testu Alfy Romeo. Pierwszy z nich to nawiązanie do słów Jeremy’ego Clarksona. Znacie je, prawda? „Każdy fan motoryzacji powinien chociaż raz w życiu mieć Alfę”. Drugi sposób to porównanie tych aut do „pięknej, acz kapryśnej kobiety”, ewentualnie do „włoskiej supermodelki”.
Limuzyny powoli stają się passé. Nawet w klasie aut prestiżowych zaczynają dominować SUV-y i crossovery. Dobrze, że jest jeszcze Lexus. A jak sprawuje się 2-litrowy silnik w tak dużym aucie z kufrem? Moim zdaniem naprawdę dobrze! Zapraszam na pierwszy w polskim internecie test Lexusa GS z czterocylindrowym silnikiem.
Słyszeliście kiedyś o Burdż Chalifa? Obstawiam, że tak, a dla pewności wyjaśniam, że jest to obecnie najwyższy budynek świata. Jego smukła i strzelista sylwetka wznosi się na 820 m ponad gorącymi piaskami pustyni. 211 kondygnacji, blisko 310 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, a koszt? Równe 1,5 miliarda dolarów.
W segmencie luksusu i wyposażeniowej rozpusty sytuacja jest bardzo klarowna. Puryści i prawdziwi koneserzy motoryzacyjnego rzemiosła sięgają po Jaguara XJ i Maserati Quattroporte, będące ikoną stylu i elegancji. Pozostali możni kierowcy wybierają niemieckie propozycje, z Audi A8 na czele.