Po 7 latach od premiery pierwszego SUV-a czeskiego producenta Skoda Kodiaq doczekała się drugiej generacji. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to zupełnie nowe auto, jednak co tak naprawdę się zmieniło?
samochód dla faceta
Japoński producent doskonale wie, że konserwatywne podejście do motoryzacji nie będzie możliwe – w dłuższej perspektywie, rzecz jasna. Konieczne są zmiany, by przystosować się do aktualnie panujących trendów i zasad, które wymuszają wprowadzanie nowych rozwiązań.
Czeska marka od ponad dekady należy do czołówki polskiego rynku. Jak to jest, że akurat jej samochody cieszą się tak dużą popularnością w naszym kraju? Postanowiliśmy to zweryfikować, przyglądając się dwóm znanym i często widywanym modelom.
Spora liczba kierowców bardzo rzadko wyjeżdża z miasta. Większość czasu za kółkiem spędza więc w terenie zabudowanym, gdzie nie liczą się osiągi. Znaczenie ma jednak komfort użytkowania, co ma związek nie tylko z zawieszeniem, ale też widocznością czy gabarytami pojazdu. Jakie zatem modele będą najlepsze do miejskiej dżungli?
Choć jesteśmy świadkami rewolucji całego przemysłu motoryzacyjnego, w ofercie niektórych producentów wciąż można znaleźć kompaktowe kombi z silnikiem Diesla. I bardzo dobrze. Nie każdy chce przesiadać się do hybryd czy „elektryków”, co ma związek zarówno z ekonomią, jak i praktycznością.
Co można dziś kupić na polskim rynku za 100 tysięcy złotych? Klasę średnią? Kompakt? I czy możemy liczyć na coś więcej niż wersję podstawową w tej cenie? Postanowiliśmy sprawdzić cenniki dystrybutorów samochodów w Polsce.
Pragmatyzm może nie jest emocjonujący, ale przynajmniej nie przemija jak moda i trendy. Nie inaczej jest na rynku motoryzacyjnym, gdzie dochodzi do licznych zmian technologicznych.
Inflacja wciąż nie pozwala spać spokojnie. Odzwierciedla to rynek motoryzacyjny, gdzie ceny samochodów wciąż szybują w górę. I nic nie wskazuje na to, by ten trend został w końcu odwrócony. Niestety, może być tylko gorzej. Jakie auta są najtańsze i jakie mają wyposażenie? Sprawdzamy.
Moda na SUV-y i crossovery trwa, ale nietrudno dostrzec pewne zmiany na światowych rynkach. Europejczycy zaczynają dokładniej liczyć swoje pieniądze, co z pewnością jest efektem inflacji i ostatnich wydarzeń – od pandemii aż do wojny.
Tendencje rynkowe w motoryzacji ulegają wyraźnym zmianom, czego przykładem może być klasa średnia, która kurczy się w zastraszającym tempie. Tak naprawdę znajdziemy w niej więcej SUV-ów niż konwencjonalnych wersji nadwoziowych. Postanowiliśmy więc sprawdzić, jak wygląda to w Polsce. Wnioski? Nie będziecie zachwyceni.
W Polsce nie brakuje miłośników klasyków z lat 60., 70. czy 80. XX wieku, jest też wielu posiadaczy dużo starszych aut. Dlatego organizowanych jest coraz więcej zlotów, pikników, rajdów i wystaw, na których można podziwiać wspaniale zachowane youngtimery i oldtimery. Oto przydatne kalendarium takich zlotów na rok 2023 w Polsce, ale i w bliskim sąsiedztwie.
Amerykańska marka postanowiła połączyć panujące trendy i umieścić je w jednym samochodzie. Tym sposobem powstał Jeep Compass 4xe. Czy kompaktowy SUV z hybrydowym napędem jest dobrym wyborem? Czas to sprawdzić.
Niemiecka marka prężnie inwestuje w elektryczną motoryzację. Według obecnych trendów i zdaniem producenta to ważny etap prowadzący w stronę rzeczywiście ekologicznych aut (w całym „cyklu życia”).
Jakie auta najczęściej się psują? Czy, zgodnie z powszechną opinią, te z najbogatszym wyposażeniem? Czy rzeczywiście samochody naszpikowane technologiami są bardziej awaryjne od tych z prostszymi rozwiązaniami? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Uterenowione kombi z dieslem pod maską? Brzmi jak auto bliskie ideału dla wielu rodzin. Czy Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain jest tego dowodem? Tydzień z tym samochodem pozwolił odpowiedzieć na to pytanie.
Rynek motoryzacyjny zmienia się w błyskawicznym tempie. Aktualnie mamy do czynienia z etapem przejściowym, co sprawia, że jednocześnie możemy nabyć modele spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Za dekadę ten luksus nie będzie już taki oczywisty.
Kryzys produkcyjny w branży motoryzacyjnej wciąż trwa. Do tego dochodzi szalejąca inflacja. Mimo to wciąż istnieje duże zapotrzebowanie na nowe samochody. Co sprzedaje się najlepiej? Jakie samochody najczęściej kupują odbiorcy indywidualni, a jakie biznesowi?
Scalenie dwóch światów zawsze stanowi wyzwanie. Poza tym, istnieje ryzyko przekombinowania lub niedopracowania. W przypadku amerykańskiego modelu udało się jednak stworzyć mieszankę, która może spełnić oczekiwania polskich klientów.
Gdy pierwszy Qashqai debiutował na rynku w 2007 roku, stworzył on zupełnie nowy segment samochodów osobowych – crossovery. Dziś ciężko jest sobie wyobrazić ofertę dowolnego producenta bez samochodu tego typu. Jaka jest zupełnie nowa generacja bestsellera Nissana?
Nowa generacja miejskiego bestsellera wprowadziła wiele zmian. Auto nie tylko lepiej wygląda, ma najnowsze jednostki napędowe, lecz również wyróżnia się bogatym wyposażeniem, które wcześniej było zarezerwowane dla modeli z wyższych segmentów.
SKODA FABIA w nowej odsłonie przeszła szereg zmian. Nie chodzi wyłącznie o wygląd zewnętrzny, nowe wnętrze, czy lepsze wykończenie. Auto zostało zbudowane na nowej platformie modułowej, a wiele zmian nie jest widocznych gołym okiem. Co tak naprawdę się zmieniło?
Nowa Klasa C od Mercedesa to auto naszpikowane gadżetami i rozwiązaniami technicznymi, które uprzyjemniają podróż. Cel nie jest istotny – w tym samochodzie można poczuć się dobrze nawet w codziennych korkach. Wyposażeniem, wykończeniem i właściwościami jezdnymi nowa Klasa C udowadnia, że jest czymś więcej niż „Baby Benzem”.
Nowa Klasa C Mercedesa udowadnia, że nie zawsze trzeba za wszelką cenę wychodzić ze strefy komfortu. Czasami lepiej zabrać ją ze sobą i mieć mobilne schronienie przed codziennym chaosem. Po polskiej prezentacji nowego „Baby Benza” (bo przecież historia Klasy C zaczęła się od modelu 190) wiemy, że do odpoczynku w luksusie nie potrzeba ostentacyjnie wielkiej Klasy S.
Bugatti stworzyło samochód odpowiadający na wszystkie problemy pierwszego świata. Chiron Super Sport jest prawie tak samo szybki jak wybebeszony Super Sport 300+, ale zachowuje poziom wyposażenia z klasycznego Chirona. Ma przy tym wydłużony tył i elementy inspirowane kultowym EB 110. Superauto dla wybrednych?
Planujesz wypożyczyć auto? To świetnie, ale najpierw dokładnie przestudiuj umowę. Wypożyczalnie samochodów słyną z zapisów drobnym druczkiem i ukrytych dodatkowych opłat. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, żeby uniknąć rozczarowania i nie uszczuplić zanadto portfela.
Maserati uruchamia możliwość subskrybowania swoich modeli w programie Leasys Miles. Za jazdę włoskim autem z trójzębem na grillu pobierany jest miesięczny abonament i kwota uzależniona od liczby przejechanych kilometrów oraz rodzaju serwisowania. Już pod koniec miesiąca będzie można wynająć w ten sposób Ghibli i Levante.
Nowe Subaru Outback właśnie zadebiutowało w europejskiej specyfikacji. Flagowy model będzie dostępny w salonach już w kwietniu, ale tylko z jednym silnikiem i tylko z bezstopniową skrzynią Lineartronic. Na Stary Kontynent nie trafi turbodoładowany, 2,4-litrowy bokser o mocy 260 KM. Fanom Outbacka muszą wystarczyć stały napęd AWD i 169-konny motor wolnossący 2.5i.
Rodzina ekstrawaganckich samochodów z manufaktury w Buchloe właśnie powiększyła się o zjawiskowe, 4-drzwiowe coupé B8. To nie jest „zwyczajne” BMW serii 8 Gran Coupé, ani nawet piekielne M8 Gran Coupé. Z tym drugim ma jednak trochę wspólnego, bo jest zbliżone do niego osiągami. Ale co z tego, skoro pod względem stylu to dwie zupełnie inne klasy?
Petrolheadzi od kilku miesięcy przerzucają się plotkami dotyczącymi nowego Subaru WRX. A to że będzie mieć napęd AWD i silnik z Toyoty GR Yaris. Albo że powstanie nie tylko sedan, ale też hatchback. Ktoś inny słyszał z kolei, że WRX od teraz będzie oferowany tylko z bezstopniową skrzynią CVT, ale w bardziej hardkorowym wydaniu STI będzie też 6-biegowy manual. Trzeba to jakoś uporządkować!
Ma 3,5-litrowy silnik V6 rozwijający 406 KM i 678 Nm, do tego 10-biegowy automat i prędkość maksymalną na poziomie 193 km/h. Z takimi wartościami policyjny pikap bez problemu odnajdzie się nawet na amerykańskich highwayach. Żywioł Forda F-150 Responder to jednak teren – tam policjantom nie ucieknie żaden złoczyńca.
Aston Martin DBX może i ma w opcjach posłanie dla psów i rozkładany ochraniacz tylnego zderzaka, ale ławeczki piknikowej w nim nie uświadczysz. Tymczasem okazuje się, że nie trzeba zamawiać SUV-a, żeby mieć taki bajer. Wystarczy zgłosić się do DBA (David Brown Automotive), które zbuduje ci inspirowanego Astonem DB5 Speedbacka GT.
18 lat, 3 generacje i w końcu się udało – na drogi wyjechało już 80 tys. brytyjskich coupé z Crewe. Ta liczba brzmi śmiesznie, jeśli zestawić ją z wolumenem produkcji popularnych modeli, ale dla Bentleya to powód do świętowania. W końcu wcale nie jest tak łatwo znaleźć klientów gotowych zostawić w salonie co najmniej milion złotych.
Masowo napływają do nas samochody używane, a wraz z nimi problemy. I choć w ogłoszeniach tylko „stan igła”, „bezwypadkowy 100%” i „jedyny taki zobacz”, to bardzo często po zakupie okazuje się, że twoje wymarzone auto to tak naprawdę odpicowana po dzwonie studnia bez dna. Pamiętaj, że handlarze może i mają sprawdzone metody, ale to ty rozdajesz karty.
Raptory to już legendy – poza utwardzonymi drogami prawie nie mają sobie równych. A gdyby tak spróbować przenieść ich charakter na równy asfalt? Takiego zadania podjęła się doświadczona w wyścigach samochodowych firma MS-RT. Brytyjczycy zasłynęli ostatnio pakietami upodabniającymi Forda Transita do rajdowej Fiesty. Teraz w ich ręce wpadł Ford Ranger.
Luksusowe hiperauta i ponadczasowe klasyki – to za te pojazdy wyłożono największe sumy w historii motoryzacji. I choć zabrzmi to nieprawdopodobnie, aż cztery miejsca w tym rankingu należą do jednego producenta. Panie i Panowie, oto najdroższe, a co za tym idzie także najszybsze, najpiękniejsze i najrzadziej spotykane, samochody ostatnich lat!
Drugie wcielenie Subaru BRZ jest sztywniejsze, mocniejsze i szybsze, ale tak naprawdę to tylko rozwinięcie koncepcji z „analogowego” w prowadzeniu poprzednika. I dobrze, bo dzięki małej masie, napędowi na tył i wolnossącemu silnikowi doskonale uczy kierowcę praw fizyki działających na samochód. Ma jeden minus – nie dojedzie do Europy.
Bilans nie wygląda dobrze – Azjaci wycofują się powoli z Polski (i całej Europy), tak jak robili to wcześniej Amerykanie. Z prostego powodu – europejski rynek zaczyna być coraz mniej przyjazny dla producentów samochodów, a zyski nie wynagradzają wysiłku poniesionego w walce o klientów. Czy SsangYong podzieli los Mitsubishi i Infiniti? Która marka będzie następna?
Masz do wydania 200 tys. zł i marzysz o sportowym samochodzie, ale „podjęliście z żoną decyzję”, że powinniście rozejrzeć się za czymś bardziej praktycznym. Cóż, małe roadstery i hot hatche odpadają już na wstępie. Ale jest sposób, by połączyć wasze kryteria bez zaglądania na półki segmentu premium – rozwiązanie kryje się w garażu hiszpańskiej Cupry i nazywa się Ateca.
Start-stop, asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych… Nowoczesne samochody są pełne technologii, która z jednej strony wpływa na poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, ale z drugiej potrafi niemiłosiernie irytować. Amerykańska firma ubezpieczeniowa Erie Insurance postanowiła sprawdzić, z których udogodnień najczęściej rezygnują właściciele aut.
Na wyeliminowanie niewłaściwych nawyków za kierownicą, choć może to być trudne (zwłaszcza dla kierowców z długim stażem), nigdy nie jest za późno. I nie chodzi tylko o to, aby zacząć jeździć podręcznikowo – niewielkie zmiany mogą poskutkować zarówno zwiększeniem naszego bezpieczeństwa, jak i przedłużeniem żywotności wielu elementów samochodu.
Jeśli ktoś marzy o ekologicznym, rodzinnnym, a do tego jedynym w swoim rodzaju kombi, to teraz ma niepowtarzalną okazję, aby spełnić to marzenie. Przypadek tej Tesli nie jest jednak całkowicie unikatowym – w przeszłości zdarzały się sytuacje tworzenia praktyczniejszych wersji samochodów w bardzo mocno limitowanej liczbie.
Nowy SUV od Alfa Romeo oraz kolejna generacja kultowego Defendera - rok 2020 przyniesie nam kilka ciekawych premier samochodowych. Co przygotowali dla nas motoryzacyjni potentaci? Pojawi się mnóstwo hybryd, natomiast auta elektryczne wciąż będą raczej ciekawostką.
Dziś mało kto kupuje samochód za gotówkę. Narzędzi finansowania zakupu pojazdu jest na rynku tak wiele, że bez problemu można dobrać dla siebie wygodne rozwiązanie. Coraz częściej też wolimy korzystać z rzeczy, ale niekoniecznie je posiadać. Nie chcemy się wiązać na długo ani z firmami, które nam pożyczają pieniądze, ani z przedmiotami, których aktualnie potrzebujemy. Bo potrzeby się zmieniają, a z nimi zmieniają się też samochody, którymi jeździmy. Na szczęście rynek i na to ma dobrą odpowiedź. Oto praktyczny przegląd narzędzi, dzięki którym jeździsz, czym chcesz i jak długo potrzebujesz.
Otworzono go już kilkanaście tygodni temu, jednakże oficjalne otwarcie odbyło się 27 września. To rzeczywiście wyjątkowe zdarzenie, gdyż salon AMG jest jedynym w całej Europie. Pozostałe AMG Brand Center znajdziemy w Pekinie, Tokio, Szanghaju i Sydney. W przyszłości podobnych salonów powstanie na świecie nie więcej niż 25.
W tym samochodzie podobać się może nie tylko wyrazista, dość oryginalna i śmiała sylwetka, ale również komfort, bezpieczeństwo jazdy i osiągi, które sprawiają, że jazda tym autem to czysta przyjemność. Zwłaszcza w wersji ST-Line.
XUV, czyli „Xtreme Utility Vehicle”, bo tak nazwał swój samochód Rezvani, jest napędzany 6,2-litrowym silnikiem pochodzącym z Dodge’a Demona, generującym moc 1000 KM i 1180 Nm momentu obrotowego. To go czyni najmocniejszym SUV-em na świecie produkowanym fabrycznie.
To auto na pewno wyróżnia się niebanalną, charakterystyczną sylwetką od lat skupiającą pożądliwe spojrzenia kierowców innych pojazdów. Trzecia generacja Mazdy po kolejnym liftingu wciąż budzi wiele emocji również z powodu zastosowanego w tych pojazdach pakietu technologii SKYACTIV. MAZDA 6 2.5 194 KM SKYDREAM – test i opinia.
Uważasz się za dobrego kierowcę? Wiele może cię jeszcze zaskoczyć. Lepiej, by stało się to podczas szkolenia doskonalącego technikę jazdy niż na drodze. Takich szkoleń na rynku ostatnio pojawia się coraz więcej, a jedno z ciekawszych oferuje Mercedes-Benz.
Produkowany od 2017 roku kompaktowy SUV Volvo XC40 został doceniony przez jurorów prestiżowego konkursu Car of The Year 2018. W roku 2019 otarł się o zwycięstwo w konkursie World Car of The Year, znajdując się w finale kategorii „Światowy Design Roku”. Dlaczego spadł na niego deszcz pochwał? Co w tym samochodzie spodobało się ekspertom, a co może spodobać się nam? Postanowiłem sprawdzić. Poniżej test Volvo XC40.
Chcesz kupić auto kompaktowe, lubisz nowoczesne technologie i gadżety, a samochód to dla ciebie coś więcej niż przyrząd do przemieszczania się z punktu A do B? Oto Mercedes klasy A, któremu warto się przyjrzeć bliżej.
Oficjalnie to nie jest następczyni skrajnie praktycznego Rapida. Nie sposób jednak zaprzeczyć, że w gamie czeskiej marki - tak samo jak Rapid - Skoda Scala, samochód rodzinny z praktycznymi rozwiązaniami, plasuje się między Fabią i Octavią. Dysponuje obszerniejszym od niej wnętrzem i nieco mniejszym niż odmiana liftback - choć nadal bardzo pojemnym - bagażnikiem. Dzięki bogatemu wyposażeniu, m. in. w liczne systemy bezpieczeństwa oraz gadżety, które każdy współczesny kierowca chciałby mieć, jest nowoczesną odpowiedzią na wymagania rynku. Komu będzie z nią dobrze i co może się w niej spodobać facetowi po 40.?
11-12 maja 2019, Nadarzyn pod Warszawą, Ptak Warsaw Expo
To już VI edycja Największych Targów Pojazdów Zabytkowych w Polsce - Warsaw Oldtimer Show 2019. Impreza co roku przyciąga tysiące miłośników starych pojazdów. Do zobaczenia będzie ponad 1500 pięknych maszyn, organizator przewidział też wiele imprez towarzyszących.
Koreański SsangYong po raz kolejny udowadnia, że nie musi mieć żadnych kompleksów i śmiało konkuruje z innymi markami oferującymi auta z tego segmentu. Nowy Rexton to silna, luksusowa terenówka oparta na ramie, zapewniająca kierowcy komfort i bezpieczeństwo zarówno na autostradzie jak i w terenie. I do tego w relatywnie niskiej cenie.
Współpracująca z bawarskim producentem Alpina pokazuje właśnie bazujący na „siódemce” model B7. Kontrowersyjny wygląd przedniej części auta z wielkimi nerkami idzie w parze z osiągami supersamochodu - to najszybszy luksusowy sedan na świecie.
Śledzenie nowości motoryzacyjnych zza oceanu pozwala nam wierzyć w to, że prawdziwa motoryzacja oparta na silnikach o wielkiej pojemności skokowej jeszcze nie umarła. Nowy Chevy Silverado HD jest tego najlepszym przykładem.
Słyszeliście kiedyś o autach Hispano Suiza? Aktywność tej hiszpańskiej firmy produkującej m.in. samochody była skoncentrowana głównie w okresie międzywojennym. Wygląda na to, że niebawem będziemy mieli okazję podziwiać kolejny jej produkt - elektryczny samochód Carmen.
Japończycy mają chrapkę na rekord Nurburgringu. Szykują się do jego pobicia autem elektrycznym, a narzędziem, które im w tym pomoże ma być supercar - Aspark Owl.
Wielu z nas marzy o zakupie własnej terenówki i spróbowaniu swoich sił w offroadzie. Dziś przyglądamy się samochodom, które mogą dać dużo frajdy w jeździe poza utwardzonymi szlakami, a które nie zrujnują kieszeni zarówno zakupem jak i eksploatacją. Oto nasze propozycje samochodów do offroadu do ok. 30 tys. zł.
Ford prezentując nowego Focusa pokazał, że ma duże ambicje. Auto ma zostać królem segmentu kompaktów. I jak pokazał nasz test, są ku temu solidne argumenty. Oto 150-konny Ford Focus 1,5 EcoBoost AT8 ST-Line.
Kiedy dwóch producentów dóbr luksusowych łączy swoje siły, jest duża szansa, że powstanie coś wyjątkowego. I z czymś bardzo wyjątkowym właśnie mamy do czynienia w przypadku Astona Martina DBS Superleggera Tag Heuer Edition.
Jeżeli komuś nie wystarczy standardowa odmiana Astona Martina Valkyrie, będzie mógł do niego zamówić pakiet AMR Track Performance. Dzięki temu, według zapewnień producenta, ten hipersamochód na torze będzie o 8 procent szybszy.
Miłośnicy szybkich SUV-ów mają okazję do zakupu wyjątkowego auta. Oto Maserati wypuszcza na rynek limitowaną do 150 egzemplarzy wersję Levante Vulcano. Samochody mają trafić na rynki europejskie i azjatyckie.
Klienci z Bliskiego Wschodu rozkochani w supersamochodach mają okazję do kolejnych zakupów - oto na salonie samochodowym w Kuwejcie debiutuje McLaren 720S Spider. To pierwszy pokaz tego auta w regionie.
Moda na SUV-y zmusza producentów do wprowadzania kolejnych modeli na rynek. Z racji tego, że auta te rzadko zjeżdżają z utwardzonych dróg, wiele z nich nie jest wyposażona w napęd na 4 koła. Takim przykładem jest Skoda Karoq 1.0 TSI z manualną skrzynią biegów. Testujemy nowy model Skody.
Podczas gdy w Europie ekolodzy i unijni urzędnicy wymyślają coraz to nowe zakazy i ograniczenia dotyczące ruchu samochodowego, w Stanach Zjednoczonych właśnie debiutuje nowy Ram HD. Jest niesamowity!
Sięgając po daleką, pochodzącą rodem z Alaski inspirację dla nazwy swojego nowego modelu Skoda udowodniła, że nie boi się poruszać z dala od utartych schematów i utwardzonych dróg. W zupełnie nowy dla siebie segment SUV-ów weszła dość późno, ale za to od razu z impetem, szybko podbijając serca i portfele zwolenników marki. Z perspektywy czasu Kodiaq okazał się autem z charakterem, ale dającym się łatwo oswoić. Nic dziwnego, że szybko się zadomowił.
Suzuki Ignis – to auto wywołuje skrajne emocje. Jedni twierdzą, że jest paskudne, inni są zachwyceni jego wyglądem. Faktem jest, że obok niego nie da się przejść obojętnie. W redakcyjnym teście wersja 1.2 DualJet SVHS Elegance z napędem na przednie koła.
Auta elektryczne powoli, ale konsekwentnie zdobywają coraz większą popularność. Wszyscy zainteresowani zakupem takiego pojazdu mają też coraz szerszą ofertę rynkową. Sprawdzamy, jakie samochody na prąd można w tej chwili kupić w Polsce.
‘Są dwa tematy: Superb i Kodiaq. Reflektujesz?’ – mail o takiej treści przyszedł pewnego dnia z redakcji. A że czeską markę darzę wielkim sentymentem, nie wahałem się nawet przez chwilę. Potem pożałowałem, bo nie mogę przecież dwa razy napisać tego samego. Musiałem więc skupić się na tym, za czym nieszczególnie przepadam: na szukaniu dziury w całym. Łatwo nie było. Zwłaszcza, że na pierwszy ogień poszedł egzemplarz Superba. Oto test i opinia - wrażenia, dane techniczne, spalanie etc.
Każdy z nas widział już Qashqai’a na ulicy i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie nie zawita na rynek nowa generacja tego popularnego crossovera. Co nie oznacza, że nie będziemy świadkami żadnych modyfikacji. Nissan Qashqai będzie od teraz dostępny wyłącznie z jedną jednostką napędową, silnikiem benzynowym 1.3 (w trzech wersjach) i tym samym zastapi dwa inne, dotychczas montowane w Qashqai’u: 1,2 (115 KM) i 1,6 litra (163 KM).
Trudno znaleźć auto, które było by bardziej wtopione w krajobraz polskich dróg niż Skoda Octavia. Ta liderka statystyk sprzedaży chętnie wybierana zarówno przez floty jak i klientów zaparkowała też na naszym redakcyjnym parkingu. Oto wrażenia z jazdy wersją 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin&Klement.
Poniższy opis Subaru Outback z całą pewnością nie będzie w 100% obiektywny. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: poprzednią wersją jeździłem prawie 4 lata, a kto raz miał do czynienia z silnikiem typu Boxer i z symetrycznym napędem na wszystkie koła, ten już na zawsze zapamięta wrażenia z tym związane.
Jeśli w swoim życiu dbasz o to, żeby minusy nie przesłaniały ci plusów, a od jazdy samochodem oczekujesz przede wszystkim przyjemności, być może powinieneś się przyjrzeć z bliska odnowionemu Subaru XV. To samochód pełen sprzeczności, który zdaje się toczyć codzienną walkę z samym sobą. I którą wygrywa.
Znalazłeś za granicą wymarzone, używane auto, które masz zamiar sprowadzić do Polski, ale chcesz mieć pewność, że nie kupujesz kota w worku? Dziś to łatwiejsze niż myślisz. Za pomocą specjalnego serwisu stworzonego przez Ministerstwo Cyfryzacji możesz nie tylko sprawdzić historię kupowanego auta, ale też uzyskać wiarygodne informacje na temat tego, czy wcześniej nie było złomowane, miało przekręcany licznik, a nawet czy było bardzo intensywnie eksploatowane jako taksówka.
Producent syntetycznych olejów silnikowych Mobil 1 zorganizował zabawę, w której nagrodą główną jest Hybrydowy Lexus CT200h. Warte podkreślenia jest to, że aby wziąć udział w akcji, nie musisz nic kupować. Liczy się tylko twoja wyobraźnia!
Na torze Silesia Ring, który został wybrany przez markę Porsche jako oficjalne centrum drivingowe tej marki w Polsce, dwa razy w roku organizowana jest impreza, podczas której kierowcy mają okazję poznać możliwości tych samochodów na torze wyścigowym.
Dla wielu są ucieleśnieniem mocy, charakteru i szalonych minionych lat. Lat, w których o downsizingu nikt nie słyszał, a moc pochodziła nie z licznych turbosprężarek, a z „odpowiedniej” pojemności skokowej ośmiocylindrowych silników, których zużyciem paliwa nikt się nie przejmował. To dlatego dziś znajdują się w oczywistym kręgu zainteresowań facetów po czterdziestce. Mowa o muscle carach.
Lato może zachęcać miłośników motoryzacji do poczucia wiatru we włosach. Być może ty również marzysz o nawet używanym kabriolecie? Wybraliśmy 10 klasycznych aut bez dachu, które dadzą ci wiele frajdy z jazdy w ciepłe dni, a oprócz tego podkreślą twój styl i dobry gust.
Komfort. Dynamika. Bezpieczeństwo. Przyjemność z jazdy. To cechy, którymi określiłbym to auto po tygodniu testowania w różnych warunkach drogowych. To duży, elegancki i komfortowy sedan.
Mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w większości przypadków to jest prawda. Ale od tej reguły są wyjątki – należy do nich Suzuki SX4 S-Cross.
O Civicu nigdy nie można było powiedzieć, że jest nudny. Honda zawsze starała się, by każda kolejna generacja tego auta zaskakiwała designem i rozwiązaniami technicznymi. Nie inaczej jest tym razem – Honda Civic ponownie przeszła całkowitą metamorfozę.
Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift.
Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance.
Pamiętacie bajkę Aleksandra Fredry o osiołku, który nie mógł się zdecydować między sianem i owsem? Potencjalni nabywcy nowego Porsche Panamera mają jeszcze trudniej. W teorii sprawa jest prosta – na szczycie gamy jest wersja Turbo, więc wybór wydaje się oczywisty. I ta decyzja broni się, ale tylko do czasu przejażdżki innymi wersjami.
Pozwól sobie czasem zjechać z nudnej drogi na nieutwardzony szlak i przeżyć terenową przygodę z nową Klasą E All-Terrain! Uterenowione kombi Mercedesa poradzi sobie doskonale na nieutwardzonych lub ośnieżonych trasach dzięki większemu prześwitowi i seryjnemu napędowi na obie osie.
Jeśli stać cię na auto kosztujące powyżej 100 tysięcy złotych, to zastanów się, czy nie warto go sprowadzić go z USA. Dojdą inne koszty, związane m.in. z transportem, cłem, podatkiem, przeróbkami czy badaniami, ale i tak będzie ci się to opłacało.
Czy tzw. nocną jazdę bez celu, która nastawiona jest na odczuwanie przyjemności z prowadzenia, spokojne poznawanie wszystkich tajemnic samochodu bez zgiełku dnia oraz elegancki lans w mieście można trenować w ogromnym i monumentalnym SUV-ie z gwiazdą na masce? By to sprawdzić, na nocną przejażdżkę zabrałem Mercedesa GLE.
Oglądając na ulicy samochody lubię się czasem zastanawiać, co dany model mówi o jego użytkowniku. I chociaż mam świadomość, że ten sposób myślenia jest niczym innym, jak oddaniem się stereotypom, trudno mu się czasem oprzeć. Widzę więc samochody pragmatyków, nudziarzy, dresiarzy, pozerów, biznesmenów, sklepikarzy, ojców rodzin i samotnych matek. I wiele innych. Kiedy jednak spojrzałem na DS5 sprawa okazała się trudniejsza. Do czasu, aż poznałem go bliżej.
Kto by pomyślał, że na wielu europejskich rynkach - w tym w Polsce - Volvo utrze nosa BMW, Mercedesowi i Audi. A jednak. Popularne nad Wisłą, uniwersalne XC60 sprzedaje się dużo lepiej niż konkurencyjne X3 czy Q5. Wszystko dzięki dopracowanej konstrukcji, funkcjonalności, bogatemu wyposażeniu i komfortowi jazdy. Co takiego oferuje wielozadaniowe Volvo, które, o zgrozo, nie jest foremnym kombi?
Choć klasa E to samochód umiejscowiony przez markę Mercedes pomiędzy nie za dużą klasą C, a bardzo prestiżową klasą S, w moje ręce trafiła specjalna wersja E350 Bluetec, która zdaje się aspirować do miana limuzyny „tuż za klasą S”. Wyraźnym tego sygnałem są chociażby dwa przepastne fotele zamiast tylnej kanapy. A jak jeździ się E-klasą z symptomami prezesowskiej limuzyny? Zapraszam do lektury…
Moda na auta 4×4 z potężnymi silnikami to już przeszłość. Swoją zieloną łapę położyła na niej ekologia. Teraz mamy więc modę na przednionapędowe, napompowane samochody z silnikami rodem z kosiarek spalinowych. Nowy Qashqai w pełni się w nią wpisuje i w zasadzie można by tymi słowami test zakończyć, ale nie. Mimo małej mocy i ospałego charakteru auta, polubiłem je od pierwszej minuty. Chcecie wiedzieć dlaczego?
Infiniti to w tłumaczeniu „nieskończoność”, a ta kojarzy mi się brakiem barier i wolnością. Pytanie tylko, na ile wolnym można poczuć się w luksusowym Nissanie z silnikiem Mercedesa, przekonstruowanym przez Japończyków, a finalnie wytwarzanym w fabrykach Renault? Ostry weekend w towarzystwie Q50 udowodnił, że bardzo. Zapraszam na test!
Ameryka kocha duże auta. Jej obywatele doceniali samochody typu SUV na długo zanim my, Europejczycy postanowiliśmy wydawać na te w sumie nijakie auta ciężko zarobione pieniądze. Bo SUV to przecież nic innego jak połączenie pozorów terenówki, z luksusem, wygodą i przestronnością limuzyny. Często przy zachowaniu niezłych osiągów.
Prestiż dla wielu z nas jest jednym z kluczowych kryteriów decydujących o wyborze środka lokomocji. Większość kierowców oczekujących czegoś więcej niż zwykłej funkcjonalności, od wielu lat sięga po auta premiowanych marek. Audi, BMW i Mercedes zdominowały rynek bezapelacyjnie. Na całe szczęście jest jeszcze alternatywa w postaci chociażby Volvo.
Mocno zarysowane niegdyś klasy samochodów ulegają rozdrobnieniu. Po BMW 5 GT przyszedł czas na mniejsze 3 GT, czyli coś dla kierowców, którzy szukają kombi klasy średniej, ale nie potrafią rozstać się z limuzyną. Taki miszmasz. Sprawdźmy, na ile udany.
Nie od dziś wiadomo że Francuzi potrafią zadziwić świat swoją twórczością i postępowaniem. Zrzucając w ramach pomocy militarnej ulotki, lansując niepraktyczne ubrania, czy też co jakiś czas pokonując Niemców – oczywiście na motoryzacyjnym froncie. Nie wiedzieć czemu większość kierowców postrzega samochody znad Sekwany jako produkty drugiej kategorii, zawsze ustępujące VW, Oplowi i spółce. Jednym z popisów francuskich możliwości są modele Renault sygnowane przez dział Sport.
Na ten samochód czekałem, jak na żaden inny dotychczas. Odliczałem dni, godziny… Nigdy aż tak bardzo nie cieszyłem się z nadchodzącego testu! W dniu odbioru nerwowo spoglądałem na zegarek i wyczekiwałem momentu, w którym dostanę kluczyki do mojego Samochodu–Boga!
Zdecydowana większość polskich kierowców postrzega BMW jako ulubioną markę dresiarzy i innych elementów społecznych, żyjących w symbiozie z ortalionową garderobą i tanimi napojami wyskokowymi. Nie możemy zapomnieć że dotyczy to wyłącznie używanych, nastoletnich modeli zmęczonych życiem. Kupując nowy, konfigurowany własnoręcznie egzemplarz otrzymujemy cenną lekcję prestiżu.
Mercedes zaprezentował kolejne sportowe auto przygotowane przez AMG. To najmocniejsza seryjna jednostka 4-cylindrowa na świecie, a przy okazji wyjątkowo oszczędna.
5,5-litrowy silnik V8 biturbo, 585 KM, 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego i napęd na obie osie – oto charakterystyka techniczna Mercedesa E 63 AMG w wersji S.