W Polsce nie brakuje miłośników klasyków z lat 60., 70. czy 80. XX wieku, jest też wielu posiadaczy dużo starszych aut. Dlatego organizowanych jest coraz więcej zlotów, pikników, rajdów i wystaw, na których można podziwiać wspaniale zachowane youngtimery i oldtimery. Oto przydatne kalendarium takich zlotów na rok 2023 w Polsce, ale i w bliskim sąsiedztwie.
youngtimery
New Warsaw, Warszawa M20 GT, Syrena Meluzyna, Nowy Polonez. Gdzie są nasze wskrzeszone „legendy PRL-u”? Wbrew temu, co nam obiecywano, nie na drogach. Wciąż można je jednak znaleźć w odmętach sieci – na Instagramie, Facebooku i YouTubie. Może tak naprawdę chodziło tylko o rozgłos, a projekty napędzane sentymentem były z góry skazane na porażkę?
W Wielkiej Brytanii od 2014 r. odbywa się impreza alternatywna dla pełnych przepychu i ostentacji konkursów elegancji, do których dopuszczane są wyłącznie ultradrogie i niezwykle rzadkie samochody. To Concours de I’Ordinaire (czyt. Konkurs Zwyczajności), w którym biorą udział służące właścicielom na co dzień stare pojazdy.
Czarne „blachy” wycofano z wydziałów komunikacji już ponad 20 lat temu – ostatnie takie rejestracje wydano w kwietniu 2000 r. Dzisiaj na ulicach nie zostało już wiele samochodów z czarnymi tablicami, dlatego stały się one łakomym kąskiem dla kolekcjonerów aut zabytkowych. Co zatem zrobić, żeby zachować je po zakupie albo otrzymaniu starego samochodu?
Miłośników youngtimerów stale przybywa, dlatego coraz więcej jest imprez, podczas których można podziwiać klasyki z lat 60. – 80. XX wieku. Nie brakuje też właścicieli dużo starszych aut. Oto kalendarium zlotów i wystaw youngtimerów i oldtimerów na rok 2020. AKTUALIZACJA DAT
11-12 maja 2019, Nadarzyn pod Warszawą, Ptak Warsaw Expo
To już VI edycja Największych Targów Pojazdów Zabytkowych w Polsce - Warsaw Oldtimer Show 2019. Impreza co roku przyciąga tysiące miłośników starych pojazdów. Do zobaczenia będzie ponad 1500 pięknych maszyn, organizator przewidział też wiele imprez towarzyszących.
Dla wielu są ucieleśnieniem mocy, charakteru i szalonych minionych lat. Lat, w których o downsizingu nikt nie słyszał, a moc pochodziła nie z licznych turbosprężarek, a z „odpowiedniej” pojemności skokowej ośmiocylindrowych silników, których zużyciem paliwa nikt się nie przejmował. To dlatego dziś znajdują się w oczywistym kręgu zainteresowań facetów po czterdziestce. Mowa o muscle carach.
Lato może zachęcać miłośników motoryzacji do poczucia wiatru we włosach. Być może ty również marzysz o nawet używanym kabriolecie? Wybraliśmy 10 klasycznych aut bez dachu, które dadzą ci wiele frajdy z jazdy w ciepłe dni, a oprócz tego podkreślą twój styl i dobry gust.
Warto czasem złapać oddech od ślepej pogoni za nowoczesnością i postępem technicznym. Jednym ze sposobów na to może być przejażdżka klasycznym samochodem. Dla jednych obcowanie z klasykami to tylko hobby, dla innych sposób na życie i zarabianie pieniędzy.