Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję
Skład i postać: Maxigra Go 25 mg. Każda tabletka do rozgryzania i żucia zawiera 25 mg syldenafilu tworzącego się in situ z 35,12 mg syldenafilu cytrynianu. Substancje pomocnicze o znanym działaniu: każda tabletka zawiera 2,15 mg aspartamu (E951) i 70,4575 mg laktozy jednowodnej. Wskazania: Produkt leczniczy Maxigra Go jest wskazany do stosowania u dorosłych mężczyzn z zaburzeniami erekcji, czyli niezdolnością uzyskania lub utrzymania erekcji prącia wystarczającej do odbycia stosunku płciowego. W celu skutecznego działania produktu leczniczego Maxigra Go niezbędna jest stymulacja seksualna. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą. Ze względu na wpływ syldenafilu na przemiany metaboliczne, w których biorą udział tlenek azotu i cykliczny guanozynomonofosforan (cGMP) nasila on hipotensyjne działanie azotanów. Przeciwwskazane jest zatem równoczesne stosowanie syldenafilu z lekami uwalniającymi tlenek azotu (takimi jak azotyn amylu) lub azotanami w jakiejkolwiek postaci. Jednoczesne stosowanie inhibitorów PDE5, w tym syldenafilu, i leków pobudzających cyklazę guanylową, takich jak riocyguat, jest przeciwwskazane, ponieważ może prowadzić do objawowego niedociśnienia tętniczego. Produktów leczniczych przeznaczonych do terapii zaburzeń erekcji, w tym syldenafilu nie należy stosować u mężczyzn, u których aktywność seksualna nie jest wskazana (np. pacjenci z ciężkimi chorobami układu sercowo-naczyniowego, takimi jak niestabilna dławica piersiowa lub ciężka niewydolność serca). Produkt leczniczy Maxigra Go jest przeciwwskazany u pacjentów, którzy utracili wzrok w jednym oku w wyniku niezwiązanej z zapaleniem tętnic przedniej niedokrwiennej neuropatii nerwu wzrokowego (ang. non-arteritic anterior ischaemic optic neuropathy, NAION) niezależnie od tego, czy miało to związek, czy nie miało związku z wcześniejszą ekspozycją na inhibitor PDE5. Nie badano bezpieczeństwa stosowania syldenafilu w następujących grupach pacjentów: pacjentów z ciężką niewydolnością wątroby, hipotonią (ciśnienie krwi < 90/50 mm Hg), po niedawno przebytym udarze lub zawale mięśnia sercowego oraz ze stwierdzonymi dziedzicznymi zmianami degeneracyjnymi siatkówki, takimi jak retinitis pigmentosa (niewielka część tych pacjentów ma genetycznie uwarunkowane nieprawidłowości fosfodiesterazy siatkówki). Stosowanie syldenafilu u tych pacjentów jest przeciwwskazane. Podmiot odpowiedzialny: Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A. Dodatkowych informacji o leku udziela: Polpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o., ul. Bobrowiecka 6, 00-728 Warszawa, tel. +48 22 364 61 00; fax. +48 22 364 61 02. www.polpharma.pl. ChPL: 10.10.2016 r.

Bądź panem swojego czasu

Edukacja i rozwój

Edukacja i rozwój Bądź panem swojego czasu

Każdy z nas ma dobę trwającą 24 godziny. Jednak niektórzy zdają się w tym czasie mieścić dwa razy więcej zajęć niż inni. Jak to możliwe?
O efektywnym zarządzaniu własnym czasem mówi Sandra Kalinowska. Psycholog i trener rozwoju osobistego (www.topwyszkoleni.pl)

Tagi: kariera , zarządzanie czasem , rozwój , badania , badanie , cel , kierownik

Edukacja i rozwój Bądź panem swojego czasu

Obecne tempo życia stawia przed nami wiele wymagań. Mamy coraz więcej udogodnień techniczno – informatycznych, ale czy paradoksalnie nie jest tak, że czasami przekraczamy tą cienką granicę, kiedy ich nadmiar zaczyna utrudniać nam życie i irytować? Wiele rzeczy można wykonać szybciej dzięki technice ale my jakoś nie odczuwamy, że mamy więcej czasu. Gubimy gdzieś harmonię, towarzyszy nam ciągłe poczucie pośpiechu, chaosu. Często mówimy o tym, co lubimy, o czym marzymy: „kiedyś się za to wezmę”, „tylko nie teraz, mam tyle na głowie”.
I odkładamy nasz rozwój, marzenia na „wieczne nigdy”, cierpimy na tym my sami i nasze relacje z bliskimi. Wpadamy w pułapkę codziennej rutyny. Każdy dzień, jak co dzień – wygląda tak samo. Spełniamy raczej czyjeś marzenia, polecenia, niż nasze własne aspiracje.

Dlatego warto poznać filozofię  Kalos Kaghatos . To podejście mówi o tym, że dla dobrego funkcjonowania zdrowotnego (w sensie fizycznym i samopoczucia psychicznego) istotna jest równowaga między snem, zdrowym odżywianiem, sportem, rozwojem duchowym i intelektualnym. Co zrobić, aby osiągnąć choć częściowa zmianę w codziennym funkcjonowaniu? Aby nie odkładać swych marzeń, potrzeb, tylko wyważyć czas wypełniania obowiązków i samorozwoju?

Warto każdego wieczoru, szykując się do spania – zadać sobie pytanie – co dziś udało mi się zrobić dla siebie. Choćby to miało być 15 minut nauki języka lub spacer. Ktoś kiedyś powiedział, że gdyby każdy poświęcił 15 minut dziennie na realizację swojego marzenia, mielibyśmy samych zadowolonych i spełnionych ludzi. To może być naprawdę drobna rzecz, która przybliży nas do realizacji celu. Aby przekonać się o tym, warto sięgnąć do biografii ludzi sukcesu, przeczytać, od czego zaczynali, z jaką pasją i zaangażowaniem doszli do spełnienia swoich marzeń.

Być może warto przestać żałować, że doba ma 24h, bo tego nie mamy mocy zmienić. Czas dotyczy każdego tak samo. Jest jednak klika rzeczy, które pomogą wykorzystać dobę efektywniej:

  • poświęć 15 min na zaplanowanie dnia następnego, aby wstając już wiedzieć, co cię czeka i za co się zabrać
  • zostaw czyste biurko, pozamykane wszystkie zadania, by móc spokojnie odpocząć, zasnąć, nie rozmyślać już o obowiązkach
  • przy planowaniu zadań na najbliższy dzień lub tydzień skorzystaj z matrycy Eisenhowera -podziel zadania na cztery kategorie: ważne i pilne, pilne i nie ważne, ważne i nie pilne, nie ważne i nie pilne:

DIAGRAM EISENHOWERA

 
 I WAŻNE I PILNE  II WAŻNE NIEPILNE
Gaszenie pożarów
sprawy, które koniecznie trzeba załatwić szybko - najczęściej wynikają z braku równowagi między pozostałymi częściami diagramu, że coś zaniedbaliśmy, nie pomyśleliśmy wcześniej, nie odmówiliśmy wykonania przysługi, choć nie mieliśmy na nią czasu

Powinny zajmować 20%-25% czasu.

Przykład: nie wpisywałeś systematycznie wykonanych zadań do raportu, bo zawsze coś przeszkadzało i wydawało się, że zdążysz, a zbliża się termin oddania dokumentu.

 

Rozwój, inwestowanie czasu w coś, co przyniesie efekty w przyszłości
Systematyczność pozwala uniknąć potem nerwowych sytuacji pośpiechu. Daje poczucie harmonii. Zadania, które nie muszą być wykonane w konkretnie określonym czasie, ale są ważne w dłuższej perspektywie, odnoszą się do twoich istotnych celów, marzeń.

Powinny zajmować 65% - 80% czasu.

Przykłady: zrobienie prezentów świątecznych wcześniej, a nie w tłumie w grudniu (co zabiera więcej nerwów i czasu). Codzienne ćwiczenia sportowe. 15 min na język obcy, czytanie książek zaprocentuje poszerzeniem wiedzy.

 III NIEWAŻNE PILNE  IV NIEWAŻNE NIEPILNE
Zadania proste, codzienne, nieniosące poważnych konsekwencji, sprawy terminowe; możemy je delegować na inne osoby.
Przysługi nieplanowane dla innych, często drobne, ale odrywające od zajęć. Może ograniczy je karteczka na drzwiach „pracuję – nie przeszkadzać”, zdejmowana, kiedy nie masz zadań wymagających skupienia i kreatywności.

Powinny zajmować 15% czasu.

Przykłady: zakupy, notatka służbowa, pilne przysługi dla innych.

Pożeracze czasu. Powinny zajmować < 1% czasu.

 

 

 

Zacznij od:

 

  • zmiany codziennych nawyków, stopniowo, jedno postanowienie np. na tydzień, wówczas staną się twoją rutyną i nie będzie trzeba o nich pamiętać;
  • zacznij planować, zainwestuj kwadrans dziennie w spisywanie zadań, a potem bądź konsekwentny w realizacji planu, kontroluj postępy;
  • pomyśl o swoich priorytetach i celach, koniecznie zapisz je i ustal terminy;
  • po zakończonym etapie jakiegoś zadania zrób przerwę, miły akcent, podaruj sobie nagrodę (np. 10 minut spaceru);
  • znajdź i nazwij swoje „pożeracze czasu” i walcz z nimi.

 Pożeracze czasu, których warto unikać: 

  • krzątanie się, niezaplanowane porządki
  • czynności przygotowawcze
  • „wałkowanie” tematu
  • częste przerwy na kawkę
  • robienie najpierw tego, co łatwe, przyjemne i dające szybki efekt
  • odkładanie spraw w nieskończoność
  • picie alkoholu w trakcie i przed pracą umysłową
  • spełnianie wszystkich próśb od razu
  • zbytnie „nadzorowanie”- szef na 10 etatach
  • obmyślanie spraw już obmyślanych
  • gapienie się na telewizję.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

Podoba Ci się serwis?
Kliknij "Lubię to".

Zamknij
facebook
raporty
Raporty